088-7744333

Logo BVT opleiding advies

training Correspondentie

149

Kennis moet beklijven

Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze effectievere stap naar een passende training. Of het nu één op één of een groepsverband is, de trainingen van BV&T worden aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg samengesteld. U traint met de juiste begeleiding en tijdspad. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer.



Algemene inhoud: training Correspondentie


Correspondentie vormt het visitekaartje van uw bedrijf. Uw schrijf- of communicatievorm, combineer een juiste (werk)woordspelling met een fraaie maar efficiente schrijfstijl en de zakelijke boodschap komt feilloos over, zonder het gevaar voor misverstaan. Iedere zin die men zegt of schrijft heeft een bepaald doel. Meestal wil men een ander iets vertellen, mededelen of duidelijk maken. Het is dan van het grootste belang zinnen goed op te bouwen, juist te formuleren. De zinnen die men zegt of schrijft moeten goed `lopen`. Het onderdeel Taalbeheersing besteedt hier aandacht aan.


Onderwerpen


Resultaten

Voor de training vult u een persoonlijk doelstelling in om uw leerdoelen te formuleren en stuurt u enkele brieven op die u zelf heeft geschreven. De trainer gebruikt ze om het programma nog beter hierop af te stemmen. Tijdens de training wisselen theorie en praktijk elkaar af. U beoordeelt brieven onder meer op zinsniveau, geeft een oordeel over de alinea-indeling en discussieert over de opbouw. U schrijft brieven op basis van verschillende situaties. De andere deelnemers en de trainer geven u feedback. De trainer brengt u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in zakelijke correspondentie. Voortaan schrijft u verzorgde zakelijke brieven.


Aansluitend op alle niveaus

Iedereen leert anders en niet iedereen heeft hetzelfde leerniveau. BV&T trainers weten exact in te gaan op de leervraag van de individuele deelnemer. Zij weten pedagogisch exact wat elke cursist nodig heeft. Ons sterke punt is het toepassen van de Bloom Taxonomie en Kolb Theorie. Voordat een traject start, brengen wij door middel van persoonlijke doelstellingen de verwachting in kaart. Op deze wijze weten wij goed hoe wij de kennis moeten overbrengen.


Effectieve kennisopname

Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). BV&T streeft naar maximale kennisopname. Dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?



IN-Company / Planning / Investering

IN-Company: IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen.
Dit bespaard op tijd en reiskosten.
Tevens zitten wij met de training bij de praktijk!
 
Trainingsmomenten: 2 dagdelen
Uren per training: 3 uren per dagdeel
Prijs / Investering: Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is.


Incompany startdatums

* Uw gewenst begindatum *
Februari 2025
Maart 2025
April 2025
Mei 2025
Juni 2025
Juli 2025
Augustus 2025
September 2025
Oktober 2025
November 2025


Locaties:

Waar wonen BV&T trainers. klik hier. BV&T werkt met 75 vaste trainers!


NL:: Wij zijn een in-company opleider, wij komen altijd naar uw organisatie. U bepaard op reistijd en dervingskosten van uw personeel, uw voordeel en ook nog eens duurzaam (modern woord, minder brandstof verbruik). BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor werkend Nederland al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen Klik hier..


Een project of traject moet groeien.

BV&T kiest zorgvuldig het lesmateriaal welke nodig is voor een optimale praktijkgerichte training. Voor de juiste aansluiting en het beste resultaat hebben wij een optimaal doelstellingsformulier ontwikkeld. Afhankelijk van uw vraagstuk, werken wij nauw samen met u als opdrachtgever. Alleen zo kunnen wij tot het beste resultaat komen voor de training Correspondentie. U heeft immers kennis van uw medewerkers en de organisatie, wij zijn de professionals in het ontwikkelen van de les en lesstof. (syllabi)


Hoe behalen wij uw einddoel

Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"


Visie

Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.


Doelstelling

Uw doelstelling staat central in deze cursus Correspondentie. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 2 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk van BV&T of Verder Zoeken..


Alles voor een zichtbare verbeterde verandering

U wenst vooruit te gaan, met uw team, medewerkers en uw organisatie. Wij hebben de specialiteit in huis met onze professionals om deze slag te maken. Wij verdiepen ons in uw vraagstuk, kijken met u mee naar blinde vlekken en geven daarbij ons advies. Hiermee brengen wij teams en hele afdelingen naar een hoger plan.

Echter soms is er voor daadwerkelijke en blijvende verandering meer nodig. Dan kunnen wij spreken van coaching of begeleiding. Dit doen wij meestal op het niveau van managers en HR. Op die manier creëren wij samen de meest krachtige leeromgeving voor uw medewerkers en behalen wij samen het beste resultaat uit uw team, afdeling en organisatie.



  

Referenties Correspondentie Aantal deelnemers In-Company
 
Hornbach3 deelnemers 
Global Processing Foods1 deelnemers 
Bayer1 deelnemers 
Ingenieursbureau Gemeente Groningen12 deelnemers2 trajecten
Denso Europe B.V.18 deelnemers2 trajecten
Veiligheidsregio Kennemerland1 deelnemers 
Boels Rental3 deelnemers 
Ventolines B.V.4 deelnemers2 trajecten
IHC Handling Systems4 deelnemers 
Koning & Hartman7 deelnemers 
Prins Van Oranje7 deelnemers 
Personele Diensten Westerhoven B.V.5 deelnemers 
Nedac Sorbo BV8 deelnemers 
Intermeco BV1 deelnemers 
HE-jij deelnemers 
Royal Canin Nederland BV3 deelnemers 
Aquacentrum4 deelnemers 
Vriesco International Fabrics B.V.6 deelnemers 
Hoogwegt International1 deelnemers 
Ministerie VWA1 deelnemers 
Bakkersland Hoogeveen2 deelnemers 
Bergfood BV5 deelnemers 
Luiten Vleeswaren20 deelnemers 
Euro Planit10 deelnemers 
Wolter & Dros B.V.43 deelnemers 
Homij Technische Installaties BV4 deelnemers 
Jos Slippens Vleeswaren BV4 deelnemers 
Heinz Kraft1 deelnemers2 trajecten
Sensitech EMEA 5 deelnemers 
Alberts & Kluft B.V.12 deelnemers 
All Options International BV4 deelnemers 
IJssel Technologie3 deelnemers 
Metaflex Doors Europe BV7 deelnemers 
Groninger Museum1 deelnemers4 trajecten
B&S Revalidatie-Techniek B.V.9 deelnemers 
En nog veel meer.....    
     
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. 450 Referenties Contact
    088-7744333



Persoonlijke feedback via evaluaties:

K. Dopmeijer (Scania Zwolle)

Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Correspondentie. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
  • De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
  • De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
  • Cijfer 8.9
  • Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
  • Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
  • De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
  • Cijfer 9.5

M. Klaassens (Pro Persona)

Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
  • De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
  • Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
  • Cijfer 8,8
  • Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
  • Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
  • De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
  • Cijfer 9.3

P. van Genderen (Bel Leerdammer)

De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:

  • Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
  • Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
  • De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
  • Cijfer 9
  • Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
  • Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
  • Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
  • Cijfer 8,5

Locaties: 2142746 Correspondentie Effectief en Praktijkgericht.


Blog Nieuws:

Schrijf-Datum: 06-01-2025
Elke organisatie heeft te maken met ziekteverzuim. Tegenwoordig ligt de verantwoordelijkheid voor re-integratie steeds vaker bij de werkgever en werknemer. Het accent ligt meer dan voorheen op mogelijkheden van uitgevallen werknemers. De houding van de leidinggevende is van groot belang bij een snelle terugkeer van de werknemer. Een heldere visie op verzuim, gecombineerd met goede gespreksvaardigheden, is dan ook belangrijk voor leidinggevenden en HRM-functionarissen om de verzuimcijfers laag te kunnen houden. BV&T biedt hiervoor de training Verzuimgesprekken voeren aan. Na een korte theoretische inleiding gaat u met elkaar in gesprek over uw visie en aanpak van verzuim. Het grootste deel van de tijd wordt besteed aan oefeningen in gespreksvaardigheden. Hierbij wordt ingegaan op verschillende soorten verzuimgesprekken. Bij de oefeningen wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de door de deelnemers ingebrachte casuïstiek, zodat zij leren om de lesstof meteen in hun praktijksituatie toe te passen.

Correspondentie Cursus
Zakelijke correspondentie vormt mede het visitekaartje van het bedrijf. Combineer een juiste (werk)woordspelling met een fraaie maar effici?nte schrijfstijl en de zakelijke boodschap komt feilloos over, zonder het gevaar voor misverstaan.
Iedere zin die men zegt of schrijft heeft een bepaald doel. Meestal wil men een ander iets vertellen, mededelen of duidelijk maken. Het is dan van het grootste belang zinnen goed op te bouwen, juist te formuleren. De zinnen die men zegt of schrijft moeten goed `lopen`. Het onderdeel Taalbeheersing besteedt hier aandacht aan.

Zakelijke correspondentie Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Almere, Amersfoort, Den Haag, Groningen, Assen.

Inhoud
Zakelijke correspondentie is een training waarbij de deelnemers leren aan welke voorwaarden een zakelijke brief moet voldoen.
In deel 1 staat een beschrijving van een aantal onderwerpen. In deel 2 staan voorbeeldcases en (herschrijf)-opdrachten. Tijdens elke bijeenkomst worden één of twee onderwerpen uit deel 1 en één onderdeel uit deel 2 behandeld.

Les 1
Het juiste kanaal kiezen voor een boodschap
Klantvriendelijk en servicegericht schrijven
Duidelijk informatie verstrekken in een zakelijke brief

Les 2 Correspondentie
In een brief richten op de lezer
Schrijven in overeenstemming met de eigen positie en onderneming waar hij voor werkt
In een brief goodwill kweken bij de lezer

Les 3
Gestructureerd zakelijke brieven schrijven
Lezers oproepen tot medewerking

Les 4
Effectief zinnen formuleren in zakelijke teksten
Schriftelijk klachten melden en afhandelen

Les 5
Een zakelijke brief opmaken Correspondentie.
Slecht nieuws brengen in een zakelijke brief

Les 6
Les 6 is een herhaling van alle bovenstaande lessen. De les eindigt met een aantal slotopdrachten waarin alle opgedane kennis en vaardigheden moeten worden verwerkt.

Materiaal
Tab 1: LM.ZKMO.Zakelijke correspondentie handleiding.1
Tab 2: LM.ZKMO.Zakelijke correspondentie opdrachten.1

Hulpmiddelen Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Almere, Amersfoort, Den Haag, Groningen, Assen.
bedrijfscorrespondentie nederlands;
zakelijke correspondentie voorbeeldbrieven;
zakelijk nederlands cursus;
bedrijfscorrespondentie nederlands Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Almere, Amersfoort, Den Haag, Groningen, Assen. ;
zakelijke correspondentie nederlands;
zakelijke correspondentie betekenis;
zakelijk nederlands leren online gratis;
cursus zakelijk schrijven.


Ook voor Masterclass of Workshops.

Zoekwoorden Via Searching
Training training correspondentie Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass training correspondentie. MT Kader Trainingen: Correspondentie. ZZP of Freelance Vacature voor: correspondentie cursus. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: correspondentie cursus training correspondentie. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen correspondentie cursus training correspondentie. Groningen, Utrecht, Amsterdam

Blog Nieuws:


Feedback is een ruim begrip. Het wordt vaak verbonden met corrigeren of `kritiek geven`. Dit is echter niet waar. Feedback is namelijk een terugkoppeling op een handeling van iemand, en dit kan zowel positief als negatief zijn. Feedback geven en ontvangen is niet altijd even gemakkelijk. Sommige mensen zijn bang dat ze iemand kwetsen en durven geen feedback te geven. Het komt namelijk vaak voor dat de persoon in kwestie zich van niks bewust is. Daarnaast vinden veel mensen het ook niet fijn om feedback te ontvangen. Zij weten niet hoe ze moeten reageren of trekken zich alles persoonlijk aan. Toch is feedback geven en ontvangen erg belangrijk. Door het geven van feedback kunnen medewerkers in hun gedrag en prestaties worden bijgestuurd of gestimuleerd. En zonder feedback weten we niet wat wat goed gaat of wat juist beter kan. In deze feedbacktraining leert u feedback te geven en te ontvangen en concreet en helder te communiceren. Daardoor kunt u beter samenwerken met uw medewerkers en kunnen jullie elkaar beter motiveren. Deze training verhoogt het vertrouwen, de empathie en het respect binnen uw bedrijf. In deze feedbacktraining besteden we ook aandacht aan het organiseren van uw eigen feedback.

Stel hier uw trainingsvraag?

Wij voorzien u graag van advies.

Vul onderstaande velden zorgvuldig in.




Ook voor u gevonden


training Office Excel
training Word voor Gevorderden
training PHP Programmeren
training Microsoft Access Programmeren
training Jquery Programmeren
training Online E-Learning Programmeren
training Microsoft Outlook
training Adwords Effectief Leren in de
training Correspondentie
training Basic Chat GPT AI Training


Spreuk:
Wel eens gedacht aan: IKKE IKKE IKKE...

Inspiratie Posters Bekijken?

450 Operationele Bedrijven, 75 trainers en 4 ontwikkelaars