088-7744333

Logo BVT opleiding advies

training Correspondentie

149

Kennis moet beklijven

Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze effectievere stap naar een passende training. Of het nu één op één of een groepsverband is, de trainingen van BV&T worden aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg samengesteld. U traint met de juiste begeleiding en tijdspad. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer.



Algemene inhoud: training Correspondentie


Correspondentie vormt het visitekaartje van uw bedrijf. Uw schrijf- of communicatievorm, combineer een juiste (werk)woordspelling met een fraaie maar efficiente schrijfstijl en de zakelijke boodschap komt feilloos over, zonder het gevaar voor misverstaan. Iedere zin die men zegt of schrijft heeft een bepaald doel. Meestal wil men een ander iets vertellen, mededelen of duidelijk maken. Het is dan van het grootste belang zinnen goed op te bouwen, juist te formuleren. De zinnen die men zegt of schrijft moeten goed `lopen`. Het onderdeel Taalbeheersing besteedt hier aandacht aan.


Onderwerpen


Resultaten

Voor de training vult u een persoonlijk doelstelling in om uw leerdoelen te formuleren en stuurt u enkele brieven op die u zelf heeft geschreven. De trainer gebruikt ze om het programma nog beter hierop af te stemmen. Tijdens de training wisselen theorie en praktijk elkaar af. U beoordeelt brieven onder meer op zinsniveau, geeft een oordeel over de alinea-indeling en discussieert over de opbouw. U schrijft brieven op basis van verschillende situaties. De andere deelnemers en de trainer geven u feedback. De trainer brengt u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in zakelijke correspondentie. Voortaan schrijft u verzorgde zakelijke brieven.


Aansluitend op alle niveaus

Iedereen leert anders en niet iedereen heeft hetzelfde leerniveau. BV&T trainers weten exact in te gaan op de leervraag van de individuele deelnemer. Zij weten pedagogisch exact wat elke cursist nodig heeft. Ons sterke punt is het toepassen van de Bloom Taxonomie en Kolb Theorie. Voordat een traject start, brengen wij door middel van persoonlijke doelstellingen de verwachting in kaart. Op deze wijze weten wij goed hoe wij de kennis moeten overbrengen.


Effectieve kennisopname

Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). BV&T streeft naar maximale kennisopname. Dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?



IN-Company / Planning / Investering

IN-Company: IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen.
Dit bespaard op tijd en reiskosten.
Tevens zitten wij met de training bij de praktijk!
 
Trainingsmomenten: 2 dagdelen
Uren per training: 3 uren per dagdeel
Prijs / Investering: Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is.


Incompany startdatums

* Uw gewenst begindatum *
December 2025
Januari 2026
Februari 2026
Maart 2026
April 2026
Mei 2026
Juni 2026
Juli 2026
Augustus 2026
September 2026


Locaties:

Waar wonen BV&T trainers. klik hier. BV&T werkt met 75 vaste trainers!


NL:: Wij zijn een in-company opleider, wij komen altijd naar uw organisatie. U bepaard op reistijd en dervingskosten van uw personeel, uw voordeel en ook nog eens duurzaam (modern woord, minder brandstof verbruik). BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor werkend Nederland al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen Klik hier..


Een project of traject moet groeien.

BV&T kiest zorgvuldig het lesmateriaal welke nodig is voor een optimale praktijkgerichte training. Voor de juiste aansluiting en het beste resultaat hebben wij een optimaal doelstellingsformulier ontwikkeld. Afhankelijk van uw vraagstuk, werken wij nauw samen met u als opdrachtgever. Alleen zo kunnen wij tot het beste resultaat komen voor de training Correspondentie. U heeft immers kennis van uw medewerkers en de organisatie, wij zijn de professionals in het ontwikkelen van de les en lesstof. (syllabi)


Hoe behalen wij uw einddoel

Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"


Visie

Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.


Doelstelling

Uw doelstelling staat central in deze cursus Correspondentie. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 2 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk van BV&T of Verder Zoeken..


Alles voor een zichtbare verbeterde verandering

U wenst vooruit te gaan, met uw team, medewerkers en uw organisatie. Wij hebben de specialiteit in huis met onze professionals om deze slag te maken. Wij verdiepen ons in uw vraagstuk, kijken met u mee naar blinde vlekken en geven daarbij ons advies. Hiermee brengen wij teams en hele afdelingen naar een hoger plan.

Echter soms is er voor daadwerkelijke en blijvende verandering meer nodig. Dan kunnen wij spreken van coaching of begeleiding. Dit doen wij meestal op het niveau van managers en HR. Op die manier creëren wij samen de meest krachtige leeromgeving voor uw medewerkers en behalen wij samen het beste resultaat uit uw team, afdeling en organisatie.



  

Referenties Correspondentie Aantal deelnemers In-Company
 
The Body Shop Benelux BV5 deelnemers 
Metameer4 deelnemers 
SurgVision BV6 deelnemers 
Dawn Foods Benelux16 deelnemers3 trajecten
Aerzen Nederland B.V1 deelnemers 
Evonik Colortrend8 deelnemers 
Gemeente Zoetermeer13 deelnemers8 trajecten
Maxon Motor Benelux7 deelnemers2 trajecten
ITS4 deelnemers 
Lavor BV6 deelnemers2 trajecten
Sanquin Blood Supply Foundation10 deelnemers 
Chateaubriand Soest B.V.35 deelnemers 
Ministerie Van Defensie20 deelnemers4 trajecten
EON Energie3 deelnemers4 trajecten
Slump-Fictorie8 deelnemers 
Agraplan Farmaca B.V.4 deelnemers 
RWM NV1 deelnemers 
Rijksakademie Van Beeldende Kunsten deelnemers 
Shop-Apotheke B.V.18 deelnemers3 trajecten
SJG Weert6 deelnemers 
Centraalstaal International2 deelnemers 
Truckservice Bergh1 deelnemers 
Brinks Climate5 deelnemers3 trajecten
De Vries WFM3 deelnemers 
E&A Uitzendbureau20 deelnemers 
Leijdsman Elektro1 deelnemers 
Wolter & Dros B.V.43 deelnemers 
Nissan Motor Parts Center7 deelnemers 
Accres Apeldoorn B.V.1 deelnemers 
Ministerie Van Veiligheid En Justitie1 deelnemers3 trajecten
Gemeente Friesland8 deelnemers 
Stichting Pensioenfonds IBM Nederland20 deelnemers 
First Impression Audiovisueel B.V.9 deelnemers 
Dr. Rath Health Programs10 deelnemers2 trajecten
Snowworld Landgraaf8 deelnemers 
En nog veel meer.....    
     
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. 450 Referenties Contact
    088-7744333



Persoonlijke feedback via evaluaties:

K. Dopmeijer (Scania Zwolle)

Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Correspondentie. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
  • De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
  • De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
  • Cijfer 8.9
  • Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
  • Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
  • De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
  • Cijfer 9.5

M. Klaassens (Pro Persona)

Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
  • De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
  • Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
  • Cijfer 8,8
  • Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
  • Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
  • De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
  • Cijfer 9.3

P. van Genderen (Bel Leerdammer)

De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:

  • Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
  • Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
  • De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
  • Cijfer 9
  • Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
  • Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
  • Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
  • Cijfer 8,5

Locaties: 2355692 Correspondentie Effectief en Praktijkgericht.


Blog Nieuws:

Schrijf-Datum: 03-11-2025
Deze training is gratis bij een jaar abonnement van IP Marketing! Uniek aanbod.

Zie ook: de website van IPM!

Met IPM ziet u exact wie uw online bezoekers zijn! Naam, adres, telefoon en interesse! 'waar rook is, is vuur' Maar hoe pakt u dit aan? Daarom deze gratis training in samenwerking met BV&T.

Gratis verkoop training, vraag naar de voorwaarden. B2B



Wilt u op een doeltreffende manier effectief verkopen of juiste optimaal een acquisitie gesprek ingaan met uw (nieuwe) klanten? U wilt weten hoe u de klant in enkele zinnen het pijn punt van de organisatie weet te benoemen. Dit is cruciaal voor elk verkoop acquisitie gesprek. En wilt u op een oprechte manier klanten werven? Wanneer de telefoon voor u manier is om klantrelaties op te bouwen en zaken te doen, dan is deze training echt iets voor u. U leert initiatief te nemen en de voordelen van uw product overtuigend overbrengen. Tijdens deze waardevolle en praktische training verhoogt u uw commerciële vaardigheden in telefoongesprekken met (potentiële) klanten, waardoor uw verkoopresultaten nog verder zullen verbeteren.

Correspondentie Cursus
Zakelijke correspondentie vormt mede het visitekaartje van het bedrijf. Combineer een juiste (werk)woordspelling met een fraaie maar effici?nte schrijfstijl en de zakelijke boodschap komt feilloos over, zonder het gevaar voor misverstaan.
Iedere zin die men zegt of schrijft heeft een bepaald doel. Meestal wil men een ander iets vertellen, mededelen of duidelijk maken. Het is dan van het grootste belang zinnen goed op te bouwen, juist te formuleren. De zinnen die men zegt of schrijft moeten goed `lopen`. Het onderdeel Taalbeheersing besteedt hier aandacht aan.

Zakelijke correspondentie Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Almere, Amersfoort, Den Haag, Groningen, Assen.

Inhoud
Zakelijke correspondentie is een training waarbij de deelnemers leren aan welke voorwaarden een zakelijke brief moet voldoen.
In deel 1 staat een beschrijving van een aantal onderwerpen. In deel 2 staan voorbeeldcases en (herschrijf)-opdrachten. Tijdens elke bijeenkomst worden één of twee onderwerpen uit deel 1 en één onderdeel uit deel 2 behandeld.

Les 1
Het juiste kanaal kiezen voor een boodschap
Klantvriendelijk en servicegericht schrijven
Duidelijk informatie verstrekken in een zakelijke brief

Les 2 Correspondentie
In een brief richten op de lezer
Schrijven in overeenstemming met de eigen positie en onderneming waar hij voor werkt
In een brief goodwill kweken bij de lezer

Les 3
Gestructureerd zakelijke brieven schrijven
Lezers oproepen tot medewerking

Les 4
Effectief zinnen formuleren in zakelijke teksten
Schriftelijk klachten melden en afhandelen

Les 5
Een zakelijke brief opmaken Correspondentie.
Slecht nieuws brengen in een zakelijke brief

Les 6
Les 6 is een herhaling van alle bovenstaande lessen. De les eindigt met een aantal slotopdrachten waarin alle opgedane kennis en vaardigheden moeten worden verwerkt.

Materiaal
Tab 1: LM.ZKMO.Zakelijke correspondentie handleiding.1
Tab 2: LM.ZKMO.Zakelijke correspondentie opdrachten.1

Hulpmiddelen Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Almere, Amersfoort, Den Haag, Groningen, Assen.
bedrijfscorrespondentie nederlands;
zakelijke correspondentie voorbeeldbrieven;
zakelijk nederlands cursus;
bedrijfscorrespondentie nederlands Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Almere, Amersfoort, Den Haag, Groningen, Assen. ;
zakelijke correspondentie nederlands;
zakelijke correspondentie betekenis;
zakelijk nederlands leren online gratis;
cursus zakelijk schrijven.


Ook voor Masterclass of Workshops.

Zoekwoorden Via Searching
Training training correspondentie Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass training correspondentie. MT Kader Trainingen: Correspondentie. e-Learningsplatform, HACCP Trainingen: Correspondentie. ZZP of Freelance Vacature voor: correspondentie cursus. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: correspondentie cursus training correspondentie. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen correspondentie cursus training correspondentie. Groningen, Utrecht, Amsterdam

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_close() in /home/bvent/domains/bvent.nl/public_html/1-prijzen/urls.php:47 Stack trace: #0 {main} thrown in /home/bvent/domains/bvent.nl/public_html/1-prijzen/urls.php on line 47

Blog Nieuws:


Hoe verloopt communicatie precies? Welke wetmatigheden kunnen we daarin onderscheiden? Wat is non-verbale communicatie? Hoe belangrijk is het goed waarnemen? Moet ik vooral observeren of juist onmiddellijk interpreteren? Hoe ondersteun ik mijn boodschap non-verbaal? Welke signalen zenden we naar elkaar uit? Wat is belangrijk als ik luister? Hoe vat ik het beste samen? Welk vragen moet ik stellen? Hoe kan mijn gesprekspartner het beste met mijn feedback uit de voeten? En hoe ontvang ik zelf feedback, zonder me aangevallen te voelen? In deze doelgerichte training komen de zojuist genoemde vragen aan de orde.

Stel hier uw trainingsvraag?

Wij voorzien u graag van advies.

Vul onderstaande velden zorgvuldig in.




Ook voor u gevonden


training Office Excel
training Word voor Gevorderden
training PHP Programmeren
training Microsoft Access Programmeren
training Jquery Programmeren
training Online E-Learning Programmeren
training Microsoft Outlook
training Adwords Effectief Leren in de
training Correspondentie
training Basic Chat GPT AI Training


Spreuk:
Echt respect moet je verdienen.

Inspiratie Posters Bekijken?

450 Operationele Bedrijven, 75 trainers en 4 ontwikkelaars