088-7744333

Logo BVT opleiding advies

training Effectief Telefoneren

13

Kennis moet beklijven

Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze effectievere stap naar een passende training. Of het nu één op één of een groepsverband is, de trainingen van BV&T worden aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg samengesteld. U traint met de juiste begeleiding en tijdspad. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer.



Algemene inhoud: training Effectief Telefoneren


Deze pakkende training is bestemd voor telefonistes en andere medewerkers die verantwoordelijk zijn voor klantgericht/klantvriendelijk telefoonverkeer. Uw telefoniste/receptioniste is het visitekaartje van uw bedrijf. Dit stelt eisen aan zijn/haar attitude, woordgebruik en toonhoogte. Uw telefoniste staat echter vaak ook aan het begin van de aanvraag, de opmerking of de klacht. Dit vereist vaardigheden op het gebied van communicatie, commercie en interne daadkracht. U leert en oefent in deze training de do`s en don`ts van het telefoonverkeer en u leert de kracht en het belang van de verbale communicatie.


Onderwerpen


Resultaten

Daarbij heeft u gewonnen aan zelfverzekerdheid en zelfbewustzijn. U bent zich bewust van de belangrijke rol die u binnen uw organisatie vervult. U gaat zelfbewuster en slagvaardiger om met communicatie. U beheerst de centrale thema`s van klantgericht telefoneren en u hebt geleerd van uw eigen ervaring en die van uw medecursisten. Door deze training bent u zich blijvend bewust van uw gedrag, benadering, rol en communicatie. Hierdoor weet u voortdurend op welke punten u uw aandacht moet richten.


Aansluitend op alle niveaus

Iedereen leert anders en niet iedereen heeft hetzelfde leerniveau. BV&T trainers weten exact in te gaan op de leervraag van de individuele deelnemer. Zij weten pedagogisch exact wat elke cursist nodig heeft. Ons sterke punt is het toepassen van de Bloom Taxonomie en Kolb Theorie. Voordat een traject start, brengen wij door middel van persoonlijke doelstellingen de verwachting in kaart. Op deze wijze weten wij goed hoe wij de kennis moeten overbrengen.


Effectieve kennisopname

Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). BV&T streeft naar maximale kennisopname. Dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?



IN-Company / Planning / Investering

IN-Company: IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen.
Dit bespaard op tijd en reiskosten.
Tevens zitten wij met de training bij de praktijk!
 
Trainingsmomenten: 2 dagdelen
Uren per training: 4 uren per dagdeel
Prijs / Investering: Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is.


Incompany startdatums

* Uw gewenst begindatum *
Mei 2025
Juni 2025
Juli 2025
Augustus 2025
September 2025
Oktober 2025
November 2025
December 2025
Januari 2026
Februari 2026


Locaties:

Waar wonen BV&T trainers. klik hier. BV&T werkt met 75 vaste trainers!


NL:: Wij zijn een in-company opleider, wij komen altijd naar uw organisatie. U bepaard op reistijd en dervingskosten van uw personeel, uw voordeel en ook nog eens duurzaam (modern woord, minder brandstof verbruik). BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor werkend Nederland al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen Klik hier..


Een project of traject moet groeien.

BV&T kiest zorgvuldig het lesmateriaal welke nodig is voor een optimale praktijkgerichte training. Voor de juiste aansluiting en het beste resultaat hebben wij een optimaal doelstellingsformulier ontwikkeld. Afhankelijk van uw vraagstuk, werken wij nauw samen met u als opdrachtgever. Alleen zo kunnen wij tot het beste resultaat komen voor de training Effectief Telefoneren. U heeft immers kennis van uw medewerkers en de organisatie, wij zijn de professionals in het ontwikkelen van de les en lesstof. (syllabi)


Hoe behalen wij uw einddoel

Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"


Visie

Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.


Doelstelling

Uw doelstelling staat central in deze cursus Effectief Telefoneren. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 2 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk van BV&T of Verder Zoeken..


Alles voor een zichtbare verbeterde verandering

U wenst vooruit te gaan, met uw team, medewerkers en uw organisatie. Wij hebben de specialiteit in huis met onze professionals om deze slag te maken. Wij verdiepen ons in uw vraagstuk, kijken met u mee naar blinde vlekken en geven daarbij ons advies. Hiermee brengen wij teams en hele afdelingen naar een hoger plan.

Echter soms is er voor daadwerkelijke en blijvende verandering meer nodig. Dan kunnen wij spreken van coaching of begeleiding. Dit doen wij meestal op het niveau van managers en HR. Op die manier creëren wij samen de meest krachtige leeromgeving voor uw medewerkers en behalen wij samen het beste resultaat uit uw team, afdeling en organisatie.



  

Referenties Effectief Telefoneren Aantal deelnemers In-Company
 
AWL Techniek B.V.6 deelnemers2 trajecten
Plukon Ommel B.V. 17 deelnemers3 trajecten
TU Delft6 deelnemers10 trajecten
Numidia B.V.8 deelnemers12 trajecten
Dyka BV72 deelnemers2 trajecten
Kroon1 deelnemers 
YAYA1 deelnemers 
Bedrijf1 deelnemers 
Elma Media B.V.6 deelnemers 
Accolade Zorggroep10 deelnemers2 trajecten
Meybo Distribution2 deelnemers 
Indal Group4 deelnemers 
Min.v.Defensie Dosco5 deelnemers4 trajecten
Valspar150 deelnemers 
Ista Nederland B.V.5 deelnemers3 trajecten
Notuleerservice Nederland5 deelnemers 
Valeo Service Benelux B.V.5 deelnemers4 trajecten
EcoSmart Nederland BV 7 deelnemers 
Weurman Coaching & Counseling1 deelnemers 
PJ Milieu12 deelnemers 
Kooiker Logistiek Warehousing B.V.8 deelnemers 
HE-jij deelnemers 
Thuishulp Nederland2 deelnemers 
Lactalis Royal Leerdammer32 deelnemers 
TNT Express7 deelnemers2 trajecten
Thermobile Industries Holding B.V.3 deelnemers 
ENTER20 deelnemers 
Aquacombi9 deelnemers 
Pep30 deelnemers 
Ymere1 deelnemers 
Sealane Coldstorage BV5 deelnemers 
MBO Amersfoort3 deelnemers2 trajecten
Hethon Nederland BV3 deelnemers2 trajecten
Tuindeco International BV8 deelnemers2 trajecten
Kliniek Amsterdamse Tandartsen1 deelnemers 
En nog veel meer.....    
     
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. 450 Referenties Contact
    088-7744333



Persoonlijke feedback via evaluaties:

K. Dopmeijer (Scania Zwolle)

Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Effectief Telefoneren. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
  • De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
  • De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
  • Cijfer 8.9
  • Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
  • Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
  • De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
  • Cijfer 9.5

M. Klaassens (Pro Persona)

Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
  • De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
  • Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
  • Cijfer 8,8
  • Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
  • Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
  • De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
  • Cijfer 9.3

P. van Genderen (Bel Leerdammer)

De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:

  • Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
  • Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
  • De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
  • Cijfer 9
  • Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
  • Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
  • Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
  • Cijfer 8,5

Locaties: 2188581 Effectief Telefoneren Effectief en Praktijkgericht.


Blog Nieuws:

Schrijf-Datum: 07-04-2025
Binnen tal van organisaties wordt steeds meer aandacht geschonken aan een efficiëntere manier van logistiek. Hierbij ligt de nadruk op ‘geen verspillingen’. Ook voor uw organisatie is een goede integrale beheersing van de goederenstroom van wezenlijk belang. De markt vraagt immers om korte en tegelijkertijd betrouwbare levertijden. De strenge eisen, die aan opslag en distributie worden gesteld zijn hoog. Alles moet snel, flexibel, efficiënt, correct, goedkoop en met meer toegevoegde waarde gebeuren. Deze cursus biedt u concrete tips en tools.

Effectief Telefoneren Cursus
In deze aansprekende training wordt er ingegaan op technieken tijdens het telefoneren. De volgende onderwerpen komen aan de orde: luisteren, doorvraag technieken, notities maken en informatie aannemen.

Voor u ligt de syllabus `Professioneel Telefoneren'. Deze syllabus is een theoretisch naslagwerk voor iedereen die de praktische training `Professioneel Telefoneren' heeft gevolgd.

Op een klantgerichte manier telefoneren blijkt moeilijker dan de meeste mensen denken.
Niet iedere klant is even goed gestemd: u krijgt ook wel eens mensen aan de telefoon die niet precies weten wat ze willen of die onredelijk zijn. Het is uw taak om ook die mensen op een zodanige efficiente en vriendelijke manier to begeleiden, dat ze na afloop van een gesprek wel weer goed gestemd de hoorn op de haak leggen. Dit is geen gemakkelijke opgave omdat een dergelijke situatie zich meerdere malen per dag voordoet en iedere klant weer uw volledige aandacht zal opeisen. Er is kennis en vaardigheid nodig om dit deel van uw taak goed en met plezier uit to voeren. Daarom reiken we u een aantal inzichten en gesprekstechnieken aan, die u zullen helpen bij uw taak om het visitekaartje en de "stem" van uw organisatie to zijn. Een glimlach in uw stem doet wonderen!

Nadat u de praktische training heeft gevolgd stelt deze syllabus u in staat om de theoretische achtergronden van het geleerde nog eens na to lezen. Op deze manier zult u niet alleen het hoe, maar ook het waarom van professioneel telefoneren beter begrijpen.

Hieronder staat aangegeven hoe de syllabus is opgezet.

In hoofdstuk 2 geven we uitleg over het belang van professioneel en klantgericht telefoneren aan de hand van de marketingtheorie.

In hoofdstuk 3 t/m 6 geven we praktische tips voor het telefoongebruik. Dit om het telefoonverkeer naar beide kanten efficienter en aangenamer to laten verlopen.

In hoofdstuk 7 behandelen we de soorten vragen en de interviewtechniek.

In hoofdstuk 8 worden een aantal gespreksmodellen voor klachtbehandeling en het voeren van slecht nieuwsgesprekken besproken, alsmede de theorie van de Transactionele Analyse.

In hoofdstuk 9 krijgt u een overzicht van de belangrijkste telefonische uitdrukkingen in het Frans, Duits en Engels. Ook het telefoonalfabet, tellen tot honderd en een aantal tijdsaanduidingen in deze belangrijke talen hebben wij voor u bijgevoegd.


Wij adviseren u om deze map op uw werkplek to bewaren zodat u hem kunt gebruiken als handig en overzichtelijk naslagwerk.

We hopen dat deze training een goede bijdrage heeft geleverd aan de professionalisering van uw functie en dat u na de training met nog meer plezier en zelfverzekerdheid de telefoon zult beantwoorden.

KLANTGERICHT HANDELEN

Het belang van de organisatie.

Elke organisatie levert diensten en/of producten aan een klant: de markt. Daaraan ontleent een organisatie zijn bestaansrecht. Afstemming tussen aan de ene kant de organisatie en aan de andere kant de klant is noodzakelijk omdat anders de afzet én de omzet terugloopt. Een organisatie zou dan de kans lopen failliet te gaan.

Anders gezegd: er dient een wisselwerking te zijn tussen de klant of markt en de organisatie.

Een organisatie zal signalen uit de markt moeten herkennen, oppakken en vertalen naar de eigen doelstelling.

Het onderstaande schema maakt deze wisselwerking duidelijk.


Ook voor Masterclass of Workshops.

Zoekwoorden Via Searching
Training effectief telefoneren Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass effectief telefoneren. MT Kader Trainingen: Effectief Telefoneren. e-Learningsplatform, HACCP Trainingen: Effectief Telefoneren. ZZP of Freelance Vacature voor: training. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: training effectief telefoneren. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen training effectief telefoneren. Groningen, Utrecht, Amsterdam

Blog Nieuws:


In de basistraining E-Learning leert u hoe effectief online e-learning kan worden ingezet. BV&T beschikt 100% over zijn eigen software genaamd Question Degree. U gaat in deze training aan de slag met de software. Stap voor stap wordt u meegenomen in het volledige proces.

Learning Management System

Het LMS (Learning Management System) programma vormt een platform dat ondersteuning biedt bij het selecteren, volgen en geven van opleidingen. Een LMS kan gebruikt worden binnen een bedrijf om bij te houden welke werknemers welke scholing hebben gevolgd, volgen, of gaan volgen. Bij Question Degree kunt u door middel van toetsing zien welke medewerkers bij u over welke vaardigheden beschikken. Wanneer u een minimale standaard wilt aanleggen kunt u hiervoor een toets maken/laten maken. Nadat uw medewerkers deze toets hebben ingevuld kunt u zien wie de minimale standaard behalen, en voor welke medewerkers het misschien handig zou zijn om een cursus te volgen. Bij Question Degree ondersteunen wij verschillende leer mogelijkheden. BZL (Begeleid Zelfstandig Leren) is een onderwijsvorm waar je als lerende alleen een richtlijn krijgt en zelfstandig bezig gaat met de het studeren van de stof. Dit word vaak in samenwerking met e-learning en m-learning gedaan. Dit komt omdat op deze manier het leren bijna plaats onafhankelijk word, en je overal zelfstandig bezig kan gaan. Met de hulp van onze partners kunnen wij u een mix van deze leerwijzen geven samen met het traditionele leren, dit word ook wel blended learning genoemd.

Blended Learning

Blended learning geeft door middel van zowel e-learning als c-learning (classroom learning) les. Beide worden gebruikt naast elkaar met oog op een uitgebreide leerervaring te bieden. Bijvoorbeeld, kan een trainer zijn leerlingen een lijst van online middelen die zij kunnen gebruiken om hun begrip van het onderwerp te verbreden. In het geval van blended learning, hoeft online materiaal niet de plaats van face-to-face instructie te nemen; in plaats daarvan vullen de twee elkaar aan. De blend in blended learning staat dan ook voor het mixen van digitaal en traditionele om een verrijkte online training omgeving voor de leerling te creëren.

Stel hier uw trainingsvraag?

Wij voorzien u graag van advies.

Vul onderstaande velden zorgvuldig in.




Ook voor u gevonden


training Balie en Receptie Medewerker
training Teksten Redigeren
training Verkoop Binnendienst
training Verkoop en Acquisitie
training Prestatieverkoop
training Prestatie Inkoop
training Effectieve Telefoon Verkoop
training Verkoper Communicatie
training Telefoon- en Receptiemedewerker
training Klantgericht Denken en Handelen
training Succesvol Verkopen
training Professionele Inkoop Training
training Acquisitie Verkoop voor
training Effectief Telefoneren
training Effectieve Marketing


Spreuk:
Een slecht werkman geeft zijn gereedschap de schuld.

Inspiratie Posters Bekijken?

450 Operationele Bedrijven, 75 trainers en 4 ontwikkelaars