Kennis moet beklijven
Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze effectievere stap naar een passende training. Of het nu één op één of een groepsverband is, de trainingen van BV&T worden aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg samengesteld. U traint met de juiste begeleiding en tijdspad. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer.
Algemene inhoud: training Interview Technieken
Iemand proberen te doorgronden en spannend portretteren. Beweegredenen boven tafel krijgen en treffend beschrijven. Daar gaat het om bij het journalistieke interview. Op het oog lijkt het makkelijk, in de praktijk blijkt het knap lastig. Het is meer dan een paar trucjes toepassen.
In een journalistiek interview gaat het erom dat je goede vragen stelt en betrouwbare en relevante informatie krijgt. Maar het is ook belangrijk dat je inzicht krijgt in het gedrag en de psyche van de geinterviewde en het gesprek weet te sturen. Van groot belang voor de kwaliteit van het interview is de manier waarop geinterviewden vertellen. Is dat saai of vaag, of juist levendig en boeiend?
Gedurende de training werk je aan een persoonlijk interview dat je zowel uitvoert als uitschrijft. De uiteindelijke artikelen worden gezamenlijk besproken. Bij het schrijven van een interview moet je veel keuzes maken. Kies je voor de vraag-antwoord vorm, of voor een verhaal met citaten? Hoe bouw je je verhaal op? Hoe maak je een spannend begin?
Onderwerpen
Resultaten
Goede vragen stellen, het aanscherpen van je intuitie bij het interviewen en je bewust worden van de kwaliteit van de taal: dat leer je in deze interviewcursus.
De training biedt een goede basis voor personen die zich meer willen verdiepen in het interview. Heel leerzaam is dat we veel stilstaan bij het communicatieproces dat zich tussen interviewer en geinterviewde afspeelt, en bij de manier waarop mensen spreken en vertellen. Inzicht daarin verhoogt je capaciteit om goed te interviewen.
Aansluitend op alle niveaus
Iedereen leert anders en niet iedereen heeft hetzelfde leerniveau. BV&T trainers weten exact in te gaan op de leervraag van de individuele deelnemer. Zij weten pedagogisch exact wat elke cursist nodig heeft. Ons sterke punt is het toepassen van de Bloom Taxonomie en Kolb Theorie. Voordat een traject start, brengen wij door middel van persoonlijke doelstellingen de verwachting in kaart. Op deze wijze weten wij goed hoe wij de kennis moeten overbrengen.
Effectieve kennisopname
Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). BV&T streeft naar maximale kennisopname. Dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?
IN-Company / Planning / Investering
IN-Company: |
IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen. Dit bespaard op tijd en reiskosten. Tevens zitten wij met de training bij de praktijk! |
|
Trainingsmomenten: |
2 dagdelen |
Uren per training: |
6 uren per dagdeel |
Prijs / Investering: |
Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is. |
Incompany startdatums
* Uw gewenst begindatum *
Januari 2025
Februari 2025
Maart 2025
April 2025
Mei 2025
Juni 2025
Juli 2025
Augustus 2025
September 2025
Oktober 2025
Locaties:
Waar wonen BV&T trainers. klik hier. BV&T werkt met 75 vaste trainers!
NL:: Wij zijn een in-company opleider, wij komen altijd naar uw organisatie. U bepaard op reistijd en dervingskosten van uw personeel, uw voordeel en ook nog eens duurzaam (modern woord, minder brandstof verbruik).
BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor werkend Nederland al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen
Een project of traject moet groeien.
BV&T kiest zorgvuldig het lesmateriaal welke nodig is voor een optimale praktijkgerichte training. Voor de juiste aansluiting en het beste resultaat hebben wij een optimaal doelstellingsformulier ontwikkeld. Afhankelijk van uw vraagstuk, werken wij nauw samen met u als opdrachtgever. Alleen zo kunnen wij tot het beste resultaat komen voor de training Interview Technieken. U heeft immers kennis van uw medewerkers en de organisatie, wij zijn de professionals in het ontwikkelen van de les en lesstof. (syllabi)
Hoe behalen wij uw einddoel
Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"
Visie
Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.
Doelstelling
Uw doelstelling staat central in deze cursus Interview Technieken. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 2 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk van BV&T of Verder Zoeken..
Alles voor een zichtbare verbeterde verandering
U wenst vooruit te gaan, met uw team, medewerkers en uw organisatie. Wij hebben de specialiteit in huis met onze professionals om deze slag te maken. Wij verdiepen ons in uw vraagstuk, kijken met u mee naar blinde vlekken en geven daarbij ons advies. Hiermee brengen wij teams en hele afdelingen naar een hoger plan.
Echter soms is er voor daadwerkelijke en blijvende verandering meer nodig. Dan kunnen wij spreken van coaching of begeleiding. Dit doen wij meestal op het niveau van managers en HR. Op die manier creëren wij samen de meest krachtige leeromgeving voor uw medewerkers en behalen wij samen het beste resultaat uit uw team, afdeling en organisatie.
Referenties Interview Technieken |
Aantal deelnemers |
In-Company |
|
Tandartspraktijk Puntgaaf | 25 deelnemers | |
|
Nedinsco | 5 deelnemers | |
|
Dimass Group | 1 deelnemers | |
|
VisitDenmark | 7 deelnemers | |
|
Sormac B.V. - Venlo | 1 deelnemers | 4 trajecten |
|
Incoming Touroperator | 8 deelnemers | |
|
GM Products | 1 deelnemers | |
|
N.f.b. Coatings B.V. | 15 deelnemers | |
|
GGD Zeeland | 14 deelnemers | |
|
Hydroflex Hydraulics | 4 deelnemers | |
|
VX Company | 4 deelnemers | |
|
Albert Heijn Online HSC Eindhoven | deelnemers | 2 trajecten |
|
Nijenkamp Bv | 7 deelnemers | |
|
Schouten Sorting Equipment | 1 deelnemers | |
|
NAK | 9 deelnemers | 10 trajecten |
|
Bedrijf | 1 deelnemers | |
|
Elma Media B.V. | 6 deelnemers | |
|
Veiligheidsregio Utrecht | 12 deelnemers | |
|
OFICHEM | 1 deelnemers | 2 trajecten |
|
Arcadis NVV | 1 deelnemers | 2 trajecten |
|
Royal Bel-Leerdammer | 8 deelnemers | 3 trajecten |
|
Vianen Kozijntechniek | 6 deelnemers | 2 trajecten |
|
Rabobank Vaart En Vechtstreek | 4 deelnemers | |
|
ContourdeTwern | 1 deelnemers | |
|
Tref Onderwijs | 1 deelnemers | |
|
Bel-Leerdammer | 8 deelnemers | 6 trajecten |
|
Efectis Nederland B.V. | 8 deelnemers | 6 trajecten |
|
Morssinkhof Rymoplast | 4 deelnemers | |
|
Rockwool B.V. | 3 deelnemers | 4 trajecten |
|
Stichting Pensioenfonds IBM Nederland | 20 deelnemers | |
|
It Fryske Gea | 8 deelnemers | 4 trajecten |
|
De Huisartsenpost | 8 deelnemers | |
|
Transport Groep Nederland BV | 1 deelnemers | |
|
DB Schenker Rail Nederland BV | 5 deelnemers | |
|
Voestalpine | 8 deelnemers | |
En nog veel meer..... |
|
|
|
|
|
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. |
450 Referenties |
Contact |
|
|
088-7744333 |
Persoonlijke feedback via evaluaties:
K. Dopmeijer (Scania Zwolle)
Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Interview Technieken. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:
- Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
- De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
- De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
- Cijfer 8.9
- Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
- Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
- De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
- Cijfer 9.5
M. Klaassens (Pro Persona)
Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:
- Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
- De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
- Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
- Cijfer 8,8
- Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
- Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
- De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
- Cijfer 9.3
P. van Genderen (Bel Leerdammer)
De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:
- Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
- Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
- De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
- Cijfer 9
- Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
- Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
- Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
- Cijfer 8,5
Locaties: 2123367 Interview Technieken Effectief en Praktijkgericht.
Blog Nieuws:
Schrijf-Datum: 02-12-2024
Bent u trainer of wilt u trainer worden? Gaat u voor uw eigen organisatie of misschien voor andere organisaties trainingen verzorgen, maar heeft u het gevoel nog kennis en vaardigheden tekort te komen? Tijdens de training Didactische vaardigheden leert u hoe u ervoor kunt zorgen dat u de stof helder overbrengt bij uw cursisten. U leert hoe u kunt omgaan met cursisten en hoe u hen kunt helpen om hun leerdoelen te bereiken.
Opbouw
In deze training oefent u uw didactische en trainingsvaardigheden. U leert hoe u een training ontwikkelt. Daarnaast leert u hoe u de leerstof op een aantrekkelijke en interactieve manier kunt presenteren en de deelnemers enthousiast kunt maken. In deze training geeft u uw medecursisten een (korte) les, die u thuis heeft voorbereid. Deze les leggen we vast op video. De trainer en uw medecursisten geven feedback op uw les. Op basis van deze feedback formuleert u uw voornemens voor uw praktijksituatie. In elk trainingsblok krijgt u een praktische opdracht mee.
Interview Technieken Cursus
Interviewtechnieken
Doelen van een interview
Een interview kan verschillende doelen hebben. Een doel waarvoor een interview vaak gebruikt wordt is het inwinnen van relevante informatie. Verder is het belangrijk dat er valide antwoorden worden gegeven door de geïnterviewde. De interviewer moet zich bewust zijn van eventuele beperkende factoren in het interview. De informatie verkregen van de geïnterviewde moet kritisch geëvalueerd worden.
Een tweede doel van het interviewen is het oplossen van een probleem. De interviewer helpt bij het oplossen van een probleem van de geïnterviewde.
Indeling van interviews
Aan de techniek van het interviewen liggen verschillende principes ten grondslag. Eén van deze principes is het directief of non-directief zijn van een interview. Een directief interview houdt in dat de interviewer sterk sturend handelt. Dit doet de interviewer door te bepalen wanneer een nieuw onderwerp besproken wordt en door bijvoorbeeld te bepalen hoe lang een antwoord mag zijn. Een andere manier om het gesprek te sturen is door de geïnterviewde af te kappen of suggestieve vragen te stellen. Een voorbeeld van een directief interview is een verhoor van de politie.
Bij een non-directief interview treedt de interviewer minder sturend op. Wat door de geïnterviewde wordt ingebracht is de leidraad voor het gesprek. Er kan een openhartig gesprek plaatsvinden doordat er een bepaald gevoel van veiligheid wordt gegeven aan de geïnterviewde. Voor het behouden van een ontspannen sfeer kan de non-directieve stijl ook gebruikt worden.
Vaardigheden
Er zijn een aantal vaardigheden die bij het interviewen aan bod komen. Dit zijn de volgende:
o Vragen formuleren
o Vragen stellen
o Luisteren
o Antwoorden evalueren
o Doorvragen
o Antwoorden noteren
o Vragen verduidelijken
o Discussies vermijden
Soorten vragen
Open en gesloten vragen
Er kunnen zowel open vragen als gesloten vragen worden gesteld in een interview. Bij een open vraag is de geïnterviewde vrij in het geven van een antwoord. Hierdoor is er mogelijkheid voor uitbreidingen. Open vragen kunnen herkend worden aan het gebruik van een vragend voornaamwoord, dit zijn woorden zoals: wat, waar, waarom of hoe.
Voorbeeld van een open vraag
Wat zijn volgens u de voordelen van dagelijks sporten?
Door een gesloten vraag te stellen heeft de geïnterviewde een beperkt aantal antwoordmogelijkheden om uit te kiezen. Vaak bestaan deze antwoordmogelijkheden uit ‘ja’ of ‘nee’. Bij de categorie van gesloten vragen is de interviewer meer sturend aanwezig.
Voorbeeld van een gesloten vraag
Sport u dagelijks?
Overzicht met verschillen tussen open en gesloten vragen
Open vragen Gesloten vragen
1. Vragend voornaamwoord vooraan Werkwoord vooraan
2. Geven geïnterviewde vrijheid Beperken geïnterviewde bij antwoordmogelijkheden
3. Geven mogelijkheid tot uitweiding Korte antwoorden
4. Genuanceerde antwoorden ‘Ja’ of ‘nee’ antwoorden
5. Soms afdwaling van het doel Terugsturen naar het doel
6. Leiden naar meningen Leiden naar feiten
7. Interviewer is niet erg sturend Interviewer is sturend
8. Hoge acceptatie Hoge relevantie
9. Non-directief Directief
Hoofdvragen en doorvragen
Hoofdvragen hebben een inleiding en zijn de rode draad van een interview. Hoofdvragen geven het begin van een nieuw onderwerp aan. Als de geïnterviewde een antwoord geeft op een hoofdvraag kan aan de hand daarvan worden doorgevraagd. Doorvragen kan de gegeven informatie concreter maken. Doorvragen helpt ook om het gesprek op gang te brengen. Doorvragen kun je niet van tevoren gaan uitstippelen. Je gaat met doorvragen namelijk in op wat de geïnterviewde vertelt.
Directe en indirecte vragen
Als er een indirecte vraag wordt gesteld is het doel hiervan niet meteen duidelijk voor de geïnterviewde. Dit maakt indirecte vragen geschikt voor het vragen naar pijnlijke of ingewikkelde kwesties. Een directe vraag maakt duidelijk aan de geïnterviewde wat het doel is van de vraag. Met een directe vraag gaat u recht op uw doel af.
Voorbeeld
Indirect: Zou je een vriend de sportschool aanraden waar je nu sport?
Direct: Ben je tevreden met je sportschool?
Confronterende vragen
De geïnterviewde kan geconfronteerd worden als u tegenstrijdigheden in zijn of haar antwoord benoemt. Er kunnen ook tegenstrijdigheden zijn op het gebied van woorden en gedrag. Het confronteren van de geïnterviewde zorgt voor spanning. Het kan gebeuren dat de geïnterviewde waakzamer wordt. Als u de geïnterviewde wilt confronteren is het belangrijk dat u goed op de hoogte bent van de situatie en de feiten. Hiermee kunt u voorkomen dat u van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Suggestieve vragen
In de vraagstelling van een suggestieve vraag klinkt het gewenste antwoord al door. Deze vorm van vragen stellen is niet aan te raden, tenzij de interviewer graag een bekentenis wil van de geïnterviewde. Als de geïnterviewde onbewust of bewust dingen achterhoudt, dan kan een suggestieve vraag ook op zijn plaats zijn.
Voorbeeld
Denk je niet dat je beter naar die andere sportschool kan gaan?
Ik ben hier toch om je te helpen?
10.4.6 Verduidelijken van de vraag
Het kan gebeuren dat een vraag die u gesteld heeft niet helemaal duidelijk is voor uw gesprekspartner. Het is dan van belang om uw vraag te verduidelijken door:
o De vraag opnieuw te stellen: ‘’Misschien helpt het als ik de vraag nog een keer herhaal:….’’
o Om toelichting te vragen: ‘’Kunt u mij vertellen wat u niet begrijpt aan de vraag?’’
o Te verduidelijken: ‘’Oké, ik snap wat u niet begrijpt. Ik zal proberen het beter uit te leggen.’’
o Op uw hoede te blijven: Geef geen voorbeeldantwoorden, dan stuurt u de geïnterviewde namelijk in zijn of haar antwoord.
De kunst van het vragen stellen
De kunst van het vragen stellen zit in de techniek ‘luisteren – samenvatten – doorvragen’. Als u deze techniek hanteert wordt het stellen van vragen en het verkrijgen van de juiste informatie vergemakkelijkt.
Luisteren
Luisteren is een belangrijk onderdeel van het vragen stellen. Luisteren doet u met uw hele lichaam. Door gebruik te maken van uw lichaamshouding laat u de ander zien dat u geïnteresseerd bent in wat hij te zeggen heeft. Denk er om dat u een open houding heeft, oogcontact maakt, dat u knikt en humt, aantekeningen maakt (indien nodig) en dat uw non-verbale taal meegaat met uw gesprekspartner (verkleinen van de afstand of juist vergroten, spiegelen van de gebaren).
Let verder ook op:
• Wat iemand letterlijk zegt
• De manier waarop de woorden worden uitgesproken door de ander (toon, volume, kracht)
• De lichaamstaal van de ander (houding, gezichtsuitdrukking en gebaren).
Samenvatten
Als uw gesprekspartner is uitgesproken vat datgene wat gezegd is dan samen in uw eigen woorden. Check of u goed begrepen hebt wat de ander bedoeld heeft. Geef de ander de gelegenheid uw samenvatting te corrigeren. Samenvatten geeft structuur aan het gesprek.
Doorvragen
Let goed op of u aanknopingspunten kunt vinden om verder door te vragen. Aanknopingspunten kunnen bijvoorbeeld vaagheden, subjectieve uitlatingen, aannames, algemene waarheden en formuleringen met ‘kunnen’ of ‘moeten’ zijn. Let vooral op wat de ander zegt en wat hij niet zegt.
Voorbeelden:
A: ‘Mijn medewerkers zijn blij.’ ’De directie is nu eindelijk tevreden.’
B: ‘Hoe weet je dat?’ (doorvragen)
A: ’Ik moet deze deadline halen!’
B: ’Wat gebeurt er als je het niet haalt?’ (doorvraag)
11.6 Vage formuleringen
Er zijn een aantal formuleringen van vragen die beter niet gebruikt kunnen worden. Deze zullen nu besproken worden.
Meerkeuzevraag
Door het stellen van een meerkeuzevraag wordt de geïnterviewde beperkt in zijn of haar antwoordmogelijkheden. Dit kan leiden tot minder betrouwbare antwoorden omdat de geïnterviewde geen andere antwoorden kan geven die misschien beter bij hem passen.
Soms kan de meerkeuzevraag wel van toepassing zijn in een interview. Bijvoorbeeld wanneer de geïnterviewde erg uitgebreid antwoord geeft en er weinig tijd is.
Vraag te ruim gesteld
Hoe ruim vragen gesteld kunnen wordt bepaald door het doel. Als het doel van het gesprek duidelijk is aangegeven weet de geïnterviewde wat hij kan verwachten en wat relevant is om te vertellen. Vaak wordt in het begin van een gesprek een te ruime vraag gesteld waardoor de geïnterviewde een antwoord van bijvoorbeeld een halfuur kan geven. Dit is jammer van de tijd die beschikbaar is voor het interview.
Verschillende vragen ineen
Als er verschillende vragen in één keer worden gesteld, wordt vaak alleen antwoord gegeven op de laatste vraag. Op de andere vragen wordt dan dus geen antwoord gegeven. Dit komt omdat mensen niet alle vragen kunnen onthouden. Het is beter om één vraag te stellen, het antwoord af te wachten en vervolgens uw andere vraag te stellen.
Meedelende vraag
Een vraag die iets meedeelt is niet bevorderend voor het krijgen van een antwoord. Een dergelijke vraag klinkt meer als een conclusie. Een voorbeeld is: ‘Je wilt wel sporten?’ in plaats van ‘Wil je mee sporten’?
Voorbarige conclusie
Een conclusie kan handig zijn in een gesprek maar als het de mening van de interviewer weergeeft in plaats van de mening van de geïnterviewde, is het suggestief. Als de geïnterviewde zo’n conclusie krijgt te horen kan hij in de verdediging schieten.
Een voorbeeld van een voorbarige conclusie is het volgende:
Ook voor Masterclass of Workshops.
Zoekwoorden Via Searching
Training cursus interviewtechniek Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass cursus interviewtechniek. MT Kader Trainingen: Interview Technieken. ZZP of Freelance Vacature voor: cursus interviewtechnieken. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: cursus interviewtechnieken cursus interviewtechniek. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen cursus interviewtechnieken cursus interviewtechniek. Groningen, Utrecht, Amsterdam
Blog Nieuws:
Een inburgeringscursus is geen gemakkelijke zaak. U dient als immigrant veel te weten over Nederland, waaronder de Nederlandse geschiedenis, cultuur en staatsinrichting. Daarnaast is het ook nog eens noodzakelijk om de Nederlandse taal redelijk te beheersen.
Ons cursussysteem
Met ons systeem duurt het ongeveer 30 uur om genoeg kennis te hebben voor het inburgeringsexamen. Daarbij hoeft u niet per se al over basiskennis van de Nederlandse taal te beschikken. Onze inburgeringscursus maakt het gemakkelijker om het inburgeringsexamen af te leggen. Daarnaast maakt een inburgeringscursus uw verblijf in Nederland aangenamer. U leert hiermee de Nederlandse taal, maar ook hoe onze samenleving in elkaar zit.
Wij verzorgen deze cursus uitsluitend voor gemeenten! Daarbij bieden wij deze cursus aan in verschillende talen. Voor meer informatie hierover kunt u contact met ons opnemen. In overleg met u maken wij een programma voor de inhoud van de cursus.
Het is voor gemeenten ook mogelijk om groepscursussen bij ons aan te vragen. Het maximale cursisten voor een groepscursus is 10 deelnemers. Door deze kleinschalige aanpak garanderen wij effectieve en persoonlijke begeleiding.