088-7744333

Logo BVT opleiding advies

training Feedback Geven en Ontvangen

180

Kennis moet beklijven

Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze effectievere stap naar een passende training. Of het nu één op één of een groepsverband is, de trainingen van BV&T worden aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg samengesteld. U traint met de juiste begeleiding en tijdspad. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer.



Algemene inhoud: training Feedback Geven en Ontvangen


Feedback is een ruim begrip. Het wordt vaak verbonden met corrigeren of `kritiek geven`. Dit is echter niet waar. Feedback is namelijk een terugkoppeling op een handeling van iemand, en dit kan zowel positief als negatief zijn. Feedback geven en ontvangen is niet altijd even gemakkelijk. Sommige mensen zijn bang dat ze iemand kwetsen en durven geen feedback te geven. Het komt namelijk vaak voor dat de persoon in kwestie zich van niks bewust is. Daarnaast vinden veel mensen het ook niet fijn om feedback te ontvangen. Zij weten niet hoe ze moeten reageren of trekken zich alles persoonlijk aan. Toch is feedback geven en ontvangen erg belangrijk. Door het geven van feedback kunnen medewerkers in hun gedrag en prestaties worden bijgestuurd of gestimuleerd. En zonder feedback weten we niet wat wat goed gaat of wat juist beter kan. In deze feedbacktraining leert u feedback te geven en te ontvangen en concreet en helder te communiceren. Daardoor kunt u beter samenwerken met uw medewerkers en kunnen jullie elkaar beter motiveren. Deze training verhoogt het vertrouwen, de empathie en het respect binnen uw bedrijf. In deze feedbacktraining besteden we ook aandacht aan het organiseren van uw eigen feedback.


Onderwerpen


Resultaten

In deze training wordt geoefend in het geven van zowel corrigerende als constructieve feedback. U kunt nu op een effectieve manier feedback geven. U weet hoe u uw medewerkers kunt motiveren en hebt geleerd om beter samen te werken. Daarnaast heeft u meer respect voor uw medewerkers. U weet ook hoe u het beste om kunt gaan met feedback en bent niet meer bang om dit te ontvangen.


Aansluitend op alle niveaus

Iedereen leert anders en niet iedereen heeft hetzelfde leerniveau. BV&T trainers weten exact in te gaan op de leervraag van de individuele deelnemer. Zij weten pedagogisch exact wat elke cursist nodig heeft. Ons sterke punt is het toepassen van de Bloom Taxonomie en Kolb Theorie. Voordat een traject start, brengen wij door middel van persoonlijke doelstellingen de verwachting in kaart. Op deze wijze weten wij goed hoe wij de kennis moeten overbrengen.


Effectieve kennisopname

Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). BV&T streeft naar maximale kennisopname. Dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?



IN-Company / Planning / Investering

IN-Company: IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen.
Dit bespaard op tijd en reiskosten.
Tevens zitten wij met de training bij de praktijk!
 
Trainingsmomenten: 1 dagdelen
Uren per training: 6 uren per dagdeel
Prijs / Investering: Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is.


Incompany startdatums

* Uw gewenst begindatum *
Juli 2019
Augustus 2019
September 2019
Oktober 2019
November 2019
December 2019
Januari 2020
Februari 2020
Maart 2020
April 2020


Locaties:

Waar wonen BV&T trainers. klik hier. BV&T werkt met 75 vaste trainers!


NL:: Wij zijn een in-company opleider, wij komen altijd naar uw organisatie. U bepaard op reistijd en dervingskosten van uw personeel, uw voordeel en ook nog eens duurzaam (modern woord, minder brandstof verbruik). BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor werkend Nederland al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen Klik hier..


Een project of traject moet groeien.

BV&T kiest zorgvuldig het lesmateriaal welke nodig is voor een optimale praktijkgerichte training. Voor de juiste aansluiting en het beste resultaat hebben wij een optimaal doelstellingsformulier ontwikkeld. Afhankelijk van uw vraagstuk, werken wij nauw samen met u als opdrachtgever. Alleen zo kunnen wij tot het beste resultaat komen voor de training Feedback Geven en Ontvangen. U heeft immers kennis van uw medewerkers en de organisatie, wij zijn de professionals in het ontwikkelen van de les en lesstof. (syllabi)


Hoe behalen wij uw einddoel

Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"


Visie

Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.


Doelstelling

Uw doelstelling staat central in deze cursus Feedback Geven en Ontvangen. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 1 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk van BV&T of Verder Zoeken..


Alles voor een zichtbare verbeterde verandering

U wenst vooruit te gaan, met uw team, medewerkers en uw organisatie. Wij hebben de specialiteit in huis met onze professionals om deze slag te maken. Wij verdiepen ons in uw vraagstuk, kijken met u mee naar blinde vlekken en geven daarbij ons advies. Hiermee brengen wij teams en hele afdelingen naar een hoger plan.

Echter soms is er voor daadwerkelijke en blijvende verandering meer nodig. Dan kunnen wij spreken van coaching of begeleiding. Dit doen wij meestal op het niveau van managers en HR. Op die manier creëren wij samen de meest krachtige leeromgeving voor uw medewerkers en behalen wij samen het beste resultaat uit uw team, afdeling en organisatie.



  

Referenties Feedback Geven en Ontvangen Aantal deelnemers In-Company
 
Helly Hansen AS 10 deelnemers2 trajecten
HFCM Fullservice Communicatiebureau1 deelnemers 
Hutchison Ports ECT Delta6 deelnemers 
Euro Planit Hoogeveen13 deelnemers 
Van Gelder Telekom GmbH8 deelnemers 
Chevron Exploration And Production Netherlands1 deelnemers 
AB Fryslan & Noord-Holland B.V.9 deelnemers 
It Fryske Gea8 deelnemers4 trajecten
DB Schenker Rail Nederland BV5 deelnemers 
Groene Hart Service1 deelnemers 
Zorggroep De Leiboom24 deelnemers 
DSD Profyto8 deelnemers 
SESVANDERHAVE Nederland B.V.5 deelnemers 
Boerman1 deelnemers3 trajecten
Nedal Aluminium B.V.11 deelnemers4 trajecten
TU Delft6 deelnemers10 trajecten
PTMD Collection5 deelnemers3 trajecten
Synspec B.V.4 deelnemers 
Veiligheidsregio Kennemerland1 deelnemers 
International Artists1 deelnemers 
LGH Hijsmaterieel B.V.1 deelnemers 
Servicepunt7115 deelnemers 
Van Der Velden Rioleringsbeheer Heerlen B.V.8 deelnemers3 trajecten
Trio-bedrijven8 deelnemers 
Van Gelder Groep10 deelnemers 
Lega Products2 deelnemers 
Imtech Traffic & Infra4 deelnemers 
Metaflex Doors Europe BV7 deelnemers 
Iron Mountain Nederland9 deelnemers2 trajecten
Legrand Nederland3 deelnemers 
Evoworks E-commerce Marketing17 deelnemers 
VisitDenmark7 deelnemers 
NCOI Opleidingen1 deelnemers5 trajecten
Primaplan (Project Control Services) B.V.6 deelnemers3 trajecten
Gynetics Medical Products 1 deelnemers2 trajecten
En nog veel meer.....    
     
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. 450 Referenties Contact
    088-7744333



Persoonlijke feedback via evaluaties:

K. Dopmeijer (Scania Zwolle)

Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Feedback Geven en Ontvangen. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
  • De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
  • De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
  • Cijfer 8.9
  • Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
  • Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
  • De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
  • Cijfer 9.5

M. Klaassens (Pro Persona)

Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
  • De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
  • Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
  • Cijfer 8,8
  • Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
  • Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
  • De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
  • Cijfer 9.3

P. van Genderen (Bel Leerdammer)

De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:

  • Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
  • Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
  • De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
  • Cijfer 9
  • Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
  • Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
  • Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
  • Cijfer 8,5

Locaties: 610113 Feedback Geven en Ontvangen Effectief en Praktijkgericht.


Blog Nieuws:

Schrijf-Datum: 03-06-2019
Welke vaardigheden heeft u nodig om succesvol overzicht te krijgen over cijfers en mensen en eventueel leiding te geven aan een team? Deze cursus is voor planners, werkvoorbereiders, wachtchefs en diegene, die verantwoording hebben over logistieke stromen en kostenbeheersing. Door steeds veranderende omstandigheden dient u in staat te zijn zodanig te handelen, dat uw afdeling, organisatie en persoonlijke doelstellingen op doelmatige wijze en in goede harmonie met uw eigen medewerkers gerealiseerd worden. Hierbij gaan wij uit van de laagste kosten.

Feedback Geven en Ontvangen Cursus
Een team is een groep mensen die dezelfde doelen hebben en deze gezamenlijk nastreven. Overal werken mensen samen in teams op het sportveld, in non-profit organisaties en in het bedrijfsleven en de industrie. In deze syllabus ligt de nadruk vooral op feedback geven en ontvangen in de werkomgeving, maar de basisprincipes zijn van toepassing op elke groep mensen. Met andere woorden, ook op mensen die er niet voor worden betaald om effectief samen te werken. Daarnaast bevat deze syllabus een aantal oefeningen waarmee de theorie van feedback in praktijk kan worden gebracht.

Contact maken met collega's of afdelingen doen we dagelijks vele malen, soms zelfs zonder dat we ons daarvan bewust zijn. Niet alleen door met een ander te praten, maar bijvoorbeeld ook door de ander aan te kijken, door lichaamstaal. Door het geven van feedback kunnen medewerkers in hun gedrag en prestaties worden bijgestuurd of gestimuleerd. Zonder feedback weten we niet wat goed gaat of wat juist beter kan of moet. Feedback is een ruim begrip en wordt vaak verbonden met corrigeren en door sommigen als 'kritiek geven'. Dat is een functie van feedback. Feedback kan ook ondersteunend zijn en vormt een belangrijk aspect bij coachend leidinggeven.

Kritiek of feedback?
Feedback is het geven van informatie over het functioneren van iemand. Vaak zijn we erop uit, het gedrag van de ander te corrigeren of bij te sturen. Feedback is pas feedback, als hieruit lering kan worden getrokken. In dat opzicht verschilt feedback van kritiek. Wanneer de ander de opmerking te horen krijgt: "Wat ben jij een stommeling", zal deze vorm van feedback waarschijnlijk worden afgewezen. Het functioneren van de aangesprokene zal eerder verbeteren, wanneer hem het gevoel wordt gegeven, dat hij zal worden geholpen. Feedback beoogt elkaar te helpen door beter in te spelen op de eisen die de relatie aan ons stelt.

Feedback leveren is moeilijk, omdat:
er kans is, dat de informatie als negatieve kritiek wordt opgevat;
er kans is op ruzie, een verstoorde relatie, een deuk in iemands motivatie, een vertrouwenscrisis;
de kans op boosheid over en weer toeneemt.

Wanneer feedback uit de hand loopt, ontstaat de mogelijkheid van een cirkelgang.

Belangrijk is, dat de feedback duidelijk is en ook goed verstaan wordt. De ontvanger moet het als een waardevol hulpmiddel beschouwen om sturing aan zijn eigen optreden te geven. Het geven van feedback is voor een relatie vaak een hachelijke zaak, maar indien beide partijen de juiste instelling hebben, hoeven er geen problemen te ontstaan.

Juist daarom geven we hierna een drietal regels, waar bij feedback op gelet moet worden:
1. Ga bij het geven van feedback uit van feiten, van constateringen en niet van gevoelens of gedachten. Zeg niet: "Je let niet op!", maar wel: "Zojuist maakte je een rekenfout. Hoe komt dat? Werd je aandacht afgeleid? Hoe kunnen we dat voortaan voorkomen?"
2. Moraliseer en kritiseer niet, ga beschrijvend te werk! Zeg niet: "In hoeverre is een afspraak met jou eigenlijk een afspraak?" Zeg in plaats daarvan: "Ik had verwacht dat je gisteravond zou komen. Is er wat tussen gekomen?"
3. Pas je aan bij het bevattingsvermogen van de ander. Spui alle feedback niet in een keer. Zorg dat de ontvanger er nog op kan reageren. Zeg niet tegen iemand van het magazijn: "Je moet al je artikelen op alfabetische wijze indelen. Dan kun je methodisch werken en wordt er een structuur in je aanpak zichtbaar." Zeg in plaats daarvan: "Je deelt je artikelen zodanig in, dat ik niks kan vinden. Hoe kunnen we dat verbeteren?"

Los van deze regels (met voorbeelden) geldt in het algemeen nog, dat de feedback "vers" moet zijn. Haal geen "ouwe koeien" uit de sloot! Geef daarnaast ook anderen gelegenheid om feedback te leveren.

Samengevat gelden de volgende regels voor het geven van feedback:
De gever van feedback moet zijn: kort en helder, concreet, beschrijvend, snel, op maat, welkom, helpend, bruikbaar (betrekking hebbend op gedrag wat gewijzigd kan worden) en functioneel (betrekking hebbend op de rol in de organisatie).
De gever van feedback moet vermijden, dat de feedback verpakt is in te veel woorden, te algemeen is, zelf al geinterpreteerd is, te laat komt, te veel ineens is, wordt opgedrongen en/of ontstaan is uit eigen irritatie.

De ontvanger van feedback moet bereid zijn te luisteren en eventueel om opheldering en aanvulling vragen. De ontvanger van feedback moet vermijden, dat hij zich tegen de feedback verdedigt, dat hij smoesjes zoekt en probeert de reden van zijn gedrag te beargumenteren.

BV&T opleiding & advies

Zoekwoorden Via Searching


Cursus reflectie training Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Cursus reflectie training. MT Kader Trainingen: Feedback Geven en Ontvangen. ZZP of Freelance Vacature voor: feedback training. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingsbureau: feedback training reflectie training. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree of INFO: feedback training reflectie training. Groningen, Utrecht, Amsterdam

Blog Nieuws:


De opleiding (voorheen VaPro Basis Operator) biedt de deelnemer een brede basiskennis van het operatorvak en geeft inzicht in de meest voorkomende basisprocessen en de bijbehorende procesbeheersing. De ondersteunende vakken onderbouwen de werkzaam in de mechanische of proces industrie zit in dit pakket.

Een basisoperator bedient en onderhoudt de machines en installaties in een procestechnisch bedrijf. Bijvoorbeeld een kunststoffenbedrijf, metaalproducent, aardewerkproducent, glaswerkproducent of papierproducent. Als er een storing is dan verhelp je deze. Tijdens de opleiding leer je alles over de apparaten waarmee je werkt en hoe je eventuele reparaties uitvoert. Bij alles wat je doet staat veiligheid voorop.

Gewenste vooropleiding

Vooropleidng / werkervaring op VMBO niveau met wiskunden en natuurkunde of Basisoperator Gemotiveerde instelling

Stel hier uw trainingsvraag?

Wij voorzien u graag van advies.

Vul onderstaande velden zorgvuldig in.




Ook voor u gevonden


training Situationeel Leidinggeven
cursus Coachend Leidinggeven
cursus Conflicthantering
training Effectief Coachen Leidinggeven
opleiding Optimaal Leidinggeven
training People Management
cursus Projectmanagement
training Teambuilding inclusief DiSC
training Vergadertechnieken
training Functioneringsgesprekken
training Assertief Leidinggeven
training TeamBuilding
training Onderhandelingstechniek
training Beginnend Leidinggeven
training Feedback Geven en Ontvangen
training Effectief Leidinggeven
training Leiderschap vs Leidinggeven
training DiSC Training met ONLINE DiSC
training Effectief Communicatie
training Medezeggenschap OR
cursus Omgaan met agressie


Spreuk:
U kiest BVenT als u scherp wilt trainen

Inspiratie Posters Bekijken?

450 Operationele Bedrijven, 75 trainers en 4 ontwikkelaars