Kennis moet beklijven
Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze effectievere stap naar een passende training. Of het nu één op één of een groepsverband is, de trainingen van BV&T worden aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg samengesteld. U traint met de juiste begeleiding en tijdspad. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer.
Algemene inhoud: training Klantgericht Denken en Handelen
U verkoopt hetzelfde product als uw concurrent? Hoe zorgt u er dan voor dat de klant juist naartoe komt? Door net dat beetje extra te bieden. Extra service te geven. U te verplaatsen in uw klant. Dit maakt het verschil. Tijdens deze training komen alle aspecten van klantgericht denken aan de orde. Niet alleen voor u geschikt als u in het bedrijfsleven werkt, maar zeker ook als u werkzaam bent in de non-profit sector. Met name in deze omgeving is het zeer van belang, dat de klant centraal komt te staan. Hoe u dit bereikt? Dat leert u tijdens deze training!
Onderwerpen
Resultaten
Het programma is bewust meer praktijkgericht dan theoretisch. Korte inleidingen wisselen we af met rollenspelen, oefeningen, discussies en groepsopdrachten. Voor de implementatie van de ideeen in uw praktijk maakt u een actieplan.
We gebruiken herkenbare voorbeelden en cases, die aansluiten op de praktijk in uw organisatie.
Aansluitend op alle niveaus
Iedereen leert anders en niet iedereen heeft hetzelfde leerniveau. BV&T trainers weten exact in te gaan op de leervraag van de individuele deelnemer. Zij weten pedagogisch exact wat elke cursist nodig heeft. Ons sterke punt is het toepassen van de Bloom Taxonomie en Kolb Theorie. Voordat een traject start, brengen wij door middel van persoonlijke doelstellingen de verwachting in kaart. Op deze wijze weten wij goed hoe wij de kennis moeten overbrengen.
Effectieve kennisopname
Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). BV&T streeft naar maximale kennisopname. Dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?
IN-Company / Planning / Investering
IN-Company: |
IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen. Dit bespaard op tijd en reiskosten. Tevens zitten wij met de training bij de praktijk! |
|
Trainingsmomenten: |
1 dagdelen |
Uren per training: |
6 uren per dagdeel |
Prijs / Investering: |
Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is. |
Incompany startdatums
* Uw gewenst begindatum *
Maart 2025
April 2025
Mei 2025
Juni 2025
Juli 2025
Augustus 2025
September 2025
Oktober 2025
November 2025
December 2025
Locaties:
Waar wonen BV&T trainers. klik hier. BV&T werkt met 75 vaste trainers!
NL:: Wij zijn een in-company opleider, wij komen altijd naar uw organisatie. U bepaard op reistijd en dervingskosten van uw personeel, uw voordeel en ook nog eens duurzaam (modern woord, minder brandstof verbruik).
BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor werkend Nederland al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen
Een project of traject moet groeien.
BV&T kiest zorgvuldig het lesmateriaal welke nodig is voor een optimale praktijkgerichte training. Voor de juiste aansluiting en het beste resultaat hebben wij een optimaal doelstellingsformulier ontwikkeld. Afhankelijk van uw vraagstuk, werken wij nauw samen met u als opdrachtgever. Alleen zo kunnen wij tot het beste resultaat komen voor de training Klantgericht Denken en Handelen. U heeft immers kennis van uw medewerkers en de organisatie, wij zijn de professionals in het ontwikkelen van de les en lesstof. (syllabi)
Hoe behalen wij uw einddoel
Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"
Visie
Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.
Doelstelling
Uw doelstelling staat central in deze cursus Klantgericht Denken en Handelen. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 1 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk van BV&T of Verder Zoeken..
Alles voor een zichtbare verbeterde verandering
U wenst vooruit te gaan, met uw team, medewerkers en uw organisatie. Wij hebben de specialiteit in huis met onze professionals om deze slag te maken. Wij verdiepen ons in uw vraagstuk, kijken met u mee naar blinde vlekken en geven daarbij ons advies. Hiermee brengen wij teams en hele afdelingen naar een hoger plan.
Echter soms is er voor daadwerkelijke en blijvende verandering meer nodig. Dan kunnen wij spreken van coaching of begeleiding. Dit doen wij meestal op het niveau van managers en HR. Op die manier creëren wij samen de meest krachtige leeromgeving voor uw medewerkers en behalen wij samen het beste resultaat uit uw team, afdeling en organisatie.
Referenties Klantgericht Denken en Handelen |
Aantal deelnemers |
In-Company |
|
Van Wijnen Noord | 7 deelnemers | |
|
RSG Hoeksche Waard | 2 deelnemers | 2 trajecten |
|
Van Gelder Telekom GmbH | 8 deelnemers | |
|
DSD Profyto | 8 deelnemers | |
|
Boomkwekerij Ebben B.V. | 5 deelnemers | |
|
Hydro Extrusion Hoogezand BV | 16 deelnemers | 2 trajecten |
|
Magnatech International BV. | 1 deelnemers | 2 trajecten |
|
Montana Snowcenter | 10 deelnemers | 2 trajecten |
|
Bel Leerdammer | 11 deelnemers | 19 trajecten |
|
De Tijd Bedrijfskleding | 1 deelnemers | |
|
Indus Integrated Bulk Logistics BV | 4 deelnemers | 2 trajecten |
|
DSD Europe B.V. | 5 deelnemers | |
|
Delektro Veenendaal BV | 2 deelnemers | 2 trajecten |
|
AVEBE | 1 deelnemers | |
|
Cofely GDF Suez | 1 deelnemers | |
|
Weegels Hoorbeleving Kerkrade | 2 deelnemers | |
|
N+P Recycling B.V. | 4 deelnemers | |
|
Interactive Blueprints B.V. | 8 deelnemers | |
|
Electrotechniek Hollander | 8 deelnemers | |
|
Van Rooy Pastry | 4 deelnemers | |
|
Eleq BV. | 10 deelnemers | |
|
Legrand AV Netherlands B.V. | 4 deelnemers | |
|
DSD Stalinrichting BV | 8 deelnemers | |
|
Intermeco BV | 1 deelnemers | |
|
ContourdeTwern | 1 deelnemers | |
|
Vlietland Ziekenhuis | 10 deelnemers | |
|
Incoming Touroperator | 8 deelnemers | |
|
Carpenter B.V. | 4 deelnemers | |
|
GGD Zeeland | 14 deelnemers | |
|
Proxcys B.V. | 9 deelnemers | 2 trajecten |
|
Nedinsco B.V. | 8 deelnemers | |
|
UMC Utrecht | 8 deelnemers | |
|
Ymere | 1 deelnemers | |
|
De Nederlandsche Bank NV | 14 deelnemers | 2 trajecten |
|
| deelnemers | 5 trajecten |
En nog veel meer..... |
|
|
|
|
|
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. |
450 Referenties |
Contact |
|
|
088-7744333 |
Persoonlijke feedback via evaluaties:
K. Dopmeijer (Scania Zwolle)
Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Klantgericht Denken en Handelen. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:
- Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
- De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
- De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
- Cijfer 8.9
- Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
- Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
- De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
- Cijfer 9.5
M. Klaassens (Pro Persona)
Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:
- Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
- De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
- Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
- Cijfer 8,8
- Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
- Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
- De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
- Cijfer 9.3
P. van Genderen (Bel Leerdammer)
De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:
- Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
- Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
- De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
- Cijfer 9
- Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
- Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
- Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
- Cijfer 8,5
Locaties: 2163652 Klantgericht Denken en Handelen Effectief en Praktijkgericht.
Blog Nieuws:
Schrijf-Datum: 03-02-2025
Deze workshop is speciaal ontwikkeld voor u, die de Engelse taal volledig wil beheersen. Binnen een kort tijdsbestek leert u om ook in een vreemde taal professioneel te functioneren. Deze workshop is een aanvulling op de cursus Engels voor gevorderden. Deze workshop is praktijkgericht, dynamisch, interactief; een garantie voor een hoog rendement en een grote klanttevredenheid.
Klantgericht Denken en Handelen Cursus
Klantgericht denken en handelen
Wij bieden u een ruim aanbod op het gebied van commerci?le trainingen. Voor alle trainingen geldt: een specifieke vooropleiding is niet vereist, maar een redelijke algemene kennis op ten minste MBO-niveau wordt wel van u verwacht.
11.1. Klantgericht Denken en Handelen
Het vragen om de order is een moeilijk gedeelte van het verkoopgesprek. Goed afsluiten is het resultaat van goed verkopen. Afsluiten is een logisch gevolg! Wanneer moet u beginnen met de afsluiting?
U begint te vroeg wanneer u probeert af te sluiten voordat u bij de klant voldoende interesse heb gewekt voor uw product. Klanten kopen de voordelen die uw product hen biedt. Als u probeert de koop af te sluiten voor u hen voldoende van de waarde van uw aanbod hebt overtuigd, loopt u het risico een ‘nee’ van de klant te krijgen. Aan de andere kant kunt u echter ook te lang wachten met afsluiten. Hoe zorgvuldiger uw relatie met een klant is opgebouwd, hoe meer de neiging ontstaat om het afsluitmoment van de koop voor u uit te schuiven. Te lang wachten leidt er echter toe dat het gunstige tij verloopt voor dat u er gebruik van heeft gemaakt.
U kunt tijdens de argumentatie merken dat de klant ‘rijp’ is voor het afsluiten wanneer:
• hij ‘ja’ zegt op alle argumenten die u hem verkoopt
• hij koopsignalen gaat geven
11.2. Koopsignalen
Welke koopsignalen kan een klant geven en welke concrete afsluitvragen kunt u dan stellen?
In de eerste plaats kan een klant non-verbale koopsignalen geven. De klant kan gebaren maken of gezichtsuitdrukkingen hebben die er op wijzen, dat hij overtuigd is van het nut van uw produkt. Andere duidelijke koopsignalen van de klant zijn concrete vragen, zoals:
‘Wanneer kunt u leveren?’
‘Heeft u ook een andere kleur?’
‘Kan ik in termijnen betalen?’
Deze vragen geven aan dat de klant meedenkt over de uitvoering van de order en dat hij uw produkt al in zijn praktijk ziet functioneren. U moet hier meteen op reageren door de vraag rustig te beantwoorden en over te gaan tot een afsluitvraag.
11.3. Afsluittechnieken voor de verkoop
Directe afsluitvraag.
Wanneer u duidelijke koopsignalen van de klant krijgt, kunt u de directe afsluitvraag stellen. Dit is een gesloten vraag die direct op de order gericht is.
‘Zal ik de order dan maar noteren?’
‘Wilt u mijn product hebben?’
Als u de koopsignalen goed hebt ingeschat, zal de klant ‘ja’ antwoorden op deze vraag.
Wanneer het antwoord toch ‘nee’ is, kunt u vragen waarom de klant nog niet wil afsluiten. Dit is een open vraag die de klant de mogelijkheid biedt uit te leggen wat zijn bezwaar precies is. Dit kunt u met een van de bezwaartechnieken oppakken en via de argumentatie komt u dan opnieuw in de afsluitfase van het gesprek.
Hypothesevraag voor klantgericht denken en handelen
Deze vraag is minder gevaarlijk dat de directe afsluitvraag. U loopt minder risico om een afwijzend antwoord te krijgen. De hypothesevraag heeft de volgende vorm:
‘Stel dat wij tot zaken komen, welke levertijd wilt u dan?’
‘Stel dat u ons de opdracht geeft...?’
Door deze afsluitvraag zorgt u er voor dat de klant zich naar de order verplaatst zonder dat u druk op hem uitoefent. Als hij ‘nee’ antwoordt, kunt u vragen hoe hij het dan wèl zou willen. Dit is een open vraag die de klant laat vertellen hoe hij met u tot zaken wil komen.
De alternatief-techniek.
Evenals bij de alternatief-vraag laten we de klant kiezen uit twee mogelijkheden. De kans op een ‘nee’ is daardoor kleiner dan in een directe afsluitvraag.
‘Wilt u liever volgende week geleverd hebben of pas over een maand?’
Samenvattend:
Wanneer u in de loop van het verkoopgesprek voldoende interesse voor uw product hebt gekweekt bij de klant en het product stukje bij stukje hebt ‘verkocht’, gaat de klant koopsignalen geven. Door hier alert op te zijn, kunt u op het juiste moment overgaan tot de afsluiting door middel van de meest geschikte afsluittechniek.
11.4. After sales / Aktieplan
Als u de opdracht hebt gekregen is een goede after-sales-behandeling belangrijk om uw klant te behouden voor vervolgopdrachten en om aanbevolen te worden bij nieuwe relaties. Het vertrouwen dat de klant op het moment van de koop in u heeft, kunt u behouden door persoonlijk de verantwoordelijk-heid te nemen voor de uitvoering van de order. Wanneer u daarna regelmatig contact onderhoud met uw klanten en zorgt voor een uitstekende service, kunt u de klant ook voor de toekomst aan u binden. Concurrenten liggen voortdurend op de loer en proberen in het vervolg nog beter om uw klant voor zich te winnen. Goede nazorg is daarom noodzakelijk voor de continuïteit van uw opdrachten en uw bedrijf.
Wanneer het koopproces nog niet is afgerond met een order, zult u samen met de klant een actieplan moeten opstellen. Door middel van een gezamenlijk actieplan houdt u de klant warm en bovendien komt u erg professioneel over. Klanten doen graag zaken met professionals, dus het opstellen van een actieplan is eigenlijk ‘verplicht’ om het gewonnen vertrouwen in u, uw product en uw bedrijf te continueren.
De testtechniek.
Dit is een combinatie van de hypothese-vraag en de alternatief-techniek en is een ‘ongevaarlijke’ methode om na te gaan of de klant al rijp is voor de order.
‘Stel dat we tot zaken komen, wilt u dan deze week of volgende week geleverd hebben?’
De urgentie-techniek.
Deze techniek gebruikt u als de klant iets extra’s van ons wil hebben. Over het algemeen willen we wel iets buiten het standaardaanbod om doen, maar dan moet de klant daar wel iets tegenover stellen (voor wat hoort wat).
“We zijn bereid u één week sneller te leveren dan gebruikelijk, maar dan moeten we wel nù tot een afronding komen.’
Ook voor Masterclass of Workshops.
Zoekwoorden Via Searching
Training klantgerichtdenken Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass klantgerichtdenken. MT Kader Trainingen: Klantgericht Denken en Handelen. ZZP of Freelance Vacature voor: klantgerichtheid. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: klantgerichtheid klantgerichtdenken. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen klantgerichtheid klantgerichtdenken. Groningen, Utrecht, Amsterdam
Blog Nieuws:
Hoe verloopt communicatie precies? Welke wetmatigheden kunnen we daarin onderscheiden? Wat is non-verbale communicatie? Hoe belangrijk is het goed waarnemen? Moet ik vooral observeren of juist onmiddellijk interpreteren? Hoe ondersteun ik mijn boodschap non-verbaal? Welke signalen zenden we naar elkaar uit? Wat is belangrijk als ik luister? Hoe vat ik het beste samen? Welk vragen moet ik stellen? Hoe kan mijn gesprekspartner het beste met mijn feedback uit de voeten? En hoe ontvang ik zelf feedback, zonder me aangevallen te voelen? In deze doelgerichte training komen de zojuist genoemde vragen aan de orde.