088-7744333

Logo BVT opleiding advies

training Klantgericht Denken en Handelen

156

Kennis moet beklijven

Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze effectievere stap naar een passende training. Of het nu één op één of een groepsverband is, de trainingen van BV&T worden aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg samengesteld. U traint met de juiste begeleiding en tijdspad. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer.



Algemene inhoud: training Klantgericht Denken en Handelen


U verkoopt hetzelfde product als uw concurrent? Hoe zorgt u er dan voor dat de klant juist naartoe komt? Door net dat beetje extra te bieden. Extra service te geven. U te verplaatsen in uw klant. Dit maakt het verschil. Tijdens deze training komen alle aspecten van klantgericht denken aan de orde. Niet alleen voor u geschikt als u in het bedrijfsleven werkt, maar zeker ook als u werkzaam bent in de non-profit sector. Met name in deze omgeving is het zeer van belang, dat de klant centraal komt te staan. Hoe u dit bereikt? Dat leert u tijdens deze training!


Onderwerpen


Resultaten

Het programma is bewust meer praktijkgericht dan theoretisch. Korte inleidingen wisselen we af met rollenspelen, oefeningen, discussies en groepsopdrachten. Voor de implementatie van de ideeen in uw praktijk maakt u een actieplan.
We gebruiken herkenbare voorbeelden en cases, die aansluiten op de praktijk in uw organisatie.


Aansluitend op alle niveaus

Iedereen leert anders en niet iedereen heeft hetzelfde leerniveau. BV&T trainers weten exact in te gaan op de leervraag van de individuele deelnemer. Zij weten pedagogisch exact wat elke cursist nodig heeft. Ons sterke punt is het toepassen van de Bloom Taxonomie en Kolb Theorie. Voordat een traject start, brengen wij door middel van persoonlijke doelstellingen de verwachting in kaart. Op deze wijze weten wij goed hoe wij de kennis moeten overbrengen.


Effectieve kennisopname

Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). BV&T streeft naar maximale kennisopname. Dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?



IN-Company / Planning / Investering

IN-Company: IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen.
Dit bespaard op tijd en reiskosten.
Tevens zitten wij met de training bij de praktijk!
 
Trainingsmomenten: 1 dagdelen
Uren per training: 6 uren per dagdeel
Prijs / Investering: Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is.


Incompany startdatums

* Uw gewenst begindatum *
December 2024
Januari 2025
Februari 2025
Maart 2025
April 2025
Mei 2025
Juni 2025
Juli 2025
Augustus 2025
September 2025


Locaties:

Waar wonen BV&T trainers. klik hier. BV&T werkt met 75 vaste trainers!


NL:: Wij zijn een in-company opleider, wij komen altijd naar uw organisatie. U bepaard op reistijd en dervingskosten van uw personeel, uw voordeel en ook nog eens duurzaam (modern woord, minder brandstof verbruik). BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor werkend Nederland al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen Klik hier..


Een project of traject moet groeien.

BV&T kiest zorgvuldig het lesmateriaal welke nodig is voor een optimale praktijkgerichte training. Voor de juiste aansluiting en het beste resultaat hebben wij een optimaal doelstellingsformulier ontwikkeld. Afhankelijk van uw vraagstuk, werken wij nauw samen met u als opdrachtgever. Alleen zo kunnen wij tot het beste resultaat komen voor de training Klantgericht Denken en Handelen. U heeft immers kennis van uw medewerkers en de organisatie, wij zijn de professionals in het ontwikkelen van de les en lesstof. (syllabi)


Hoe behalen wij uw einddoel

Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"


Visie

Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.


Doelstelling

Uw doelstelling staat central in deze cursus Klantgericht Denken en Handelen. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 1 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk van BV&T of Verder Zoeken..


Alles voor een zichtbare verbeterde verandering

U wenst vooruit te gaan, met uw team, medewerkers en uw organisatie. Wij hebben de specialiteit in huis met onze professionals om deze slag te maken. Wij verdiepen ons in uw vraagstuk, kijken met u mee naar blinde vlekken en geven daarbij ons advies. Hiermee brengen wij teams en hele afdelingen naar een hoger plan.

Echter soms is er voor daadwerkelijke en blijvende verandering meer nodig. Dan kunnen wij spreken van coaching of begeleiding. Dit doen wij meestal op het niveau van managers en HR. Op die manier creëren wij samen de meest krachtige leeromgeving voor uw medewerkers en behalen wij samen het beste resultaat uit uw team, afdeling en organisatie.



  

Referenties Klantgericht Denken en Handelen Aantal deelnemers In-Company
 
Amsterdam UMC Locatie AMC1 deelnemers 
Abiant EU Service8 deelnemers 
Radar Vertige1 deelnemers 
Vodafone1 deelnemers 
Nederlandse Transport Mij BV6 deelnemers 
FloraHolland12 deelnemers 
Topbrands Europe BV1 deelnemers 
The Lycra Company 11 deelnemers 
Hellebrekers Technieken7 deelnemers2 trajecten
Ministerie Van Defensie20 deelnemers3 trajecten
Bel Leerdammer B.V.13 deelnemers3 trajecten
IDPlein1 deelnemers 
SHPP BV11 deelnemers2 trajecten
Urbain Trade Bv2 deelnemers 
Bork Sloopwerken BV2 deelnemers 
Rademakers Gieterij BV8 deelnemers5 trajecten
VION Food Group1 deelnemers3 trajecten
Van Hoorne Entertainment B.V.1 deelnemers 
Sormac B.V. - Venlo1 deelnemers4 trajecten
Faes Group1 deelnemers 
Lyondell Chemie Nederland BV12 deelnemers2 trajecten
Herman Jordan Lyceum1 deelnemers 
Fusion Electronics BV7 deelnemers 
RLC19 deelnemers 
SESVANDERHAVE Nederland B.V.5 deelnemers 
PM Komponenten B.V.7 deelnemers 
B&S Revalidatie-Techniek B.V.9 deelnemers 
First Impression Audiovisueel B.V.9 deelnemers 
De Groof Uitvaartverzorging13 deelnemers 
Primaplan (Project Control Services) B.V.6 deelnemers3 trajecten
Pieralisi Benelux BV1 deelnemers 
ZPB Europa1 deelnemers 
Anamet Europe B.V.4 deelnemers2 trajecten
Esdec BV15 deelnemers2 trajecten
BenFit1 deelnemers 
En nog veel meer.....    
     
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. 450 Referenties Contact
    088-7744333



Persoonlijke feedback via evaluaties:

K. Dopmeijer (Scania Zwolle)

Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Klantgericht Denken en Handelen. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
  • De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
  • De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
  • Cijfer 8.9
  • Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
  • Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
  • De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
  • Cijfer 9.5

M. Klaassens (Pro Persona)

Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
  • De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
  • Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
  • Cijfer 8,8
  • Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
  • Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
  • De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
  • Cijfer 9.3

P. van Genderen (Bel Leerdammer)

De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:

  • Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
  • Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
  • De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
  • Cijfer 9
  • Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
  • Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
  • Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
  • Cijfer 8,5

Locaties: 2106935 Klantgericht Denken en Handelen Effectief en Praktijkgericht.


Blog Nieuws:

Schrijf-Datum: 04-11-2024
Steeds vaker zijn medewerkers betrokken bij eerstelijnsonderhoud. De vaardigheden die zij hiervoor nodig hebben leren zij vaak niet in de basisopleiding. BV&T kent de onderhoudstaken. Door deze cursus te volgen bent u als onderhoudsverantwoordelijke in staat om onderhoud uit het ‘gedoogbeleid’ te halen en kunt u aantonen welke besparingen u realiseert en hoe u aan de bedrijfsdoelstellingen een wezenlijke bijdrage levert.

Klantgericht Denken en Handelen Cursus
Klantgericht denken en handelen
Wij bieden u een ruim aanbod op het gebied van commerci?le trainingen. Voor alle trainingen geldt: een specifieke vooropleiding is niet vereist, maar een redelijke algemene kennis op ten minste MBO-niveau wordt wel van u verwacht.

11.1. Klantgericht Denken en Handelen

Het vragen om de order is een moeilijk gedeelte van het verkoopgesprek. Goed afsluiten is het resultaat van goed verkopen. Afsluiten is een logisch gevolg! Wanneer moet u beginnen met de afsluiting?


U begint te vroeg wanneer u probeert af te sluiten voordat u bij de klant voldoende interesse heb gewekt voor uw product. Klanten kopen de voordelen die uw product hen biedt. Als u probeert de koop af te sluiten voor u hen voldoende van de waarde van uw aanbod hebt overtuigd, loopt u het risico een ‘nee’ van de klant te krijgen. Aan de andere kant kunt u echter ook te lang wachten met afsluiten. Hoe zorgvuldiger uw relatie met een klant is opgebouwd, hoe meer de neiging ontstaat om het afsluitmoment van de koop voor u uit te schuiven. Te lang wachten leidt er echter toe dat het gunstige tij verloopt voor dat u er gebruik van heeft gemaakt.

U kunt tijdens de argumentatie merken dat de klant ‘rijp’ is voor het afsluiten wanneer:

• hij ‘ja’ zegt op alle argumenten die u hem verkoopt
• hij koopsignalen gaat geven

11.2. Koopsignalen

Welke koopsignalen kan een klant geven en welke concrete afsluitvragen kunt u dan stellen?
In de eerste plaats kan een klant non-verbale koopsignalen geven. De klant kan gebaren maken of gezichtsuitdrukkingen hebben die er op wijzen, dat hij overtuigd is van het nut van uw produkt. Andere duidelijke koopsignalen van de klant zijn concrete vragen, zoals:

‘Wanneer kunt u leveren?’
‘Heeft u ook een andere kleur?’
‘Kan ik in termijnen betalen?’
Deze vragen geven aan dat de klant meedenkt over de uitvoering van de order en dat hij uw produkt al in zijn praktijk ziet functioneren. U moet hier meteen op reageren door de vraag rustig te beantwoorden en over te gaan tot een afsluitvraag.

11.3. Afsluittechnieken voor de verkoop

Directe afsluitvraag.
Wanneer u duidelijke koopsignalen van de klant krijgt, kunt u de directe afsluitvraag stellen. Dit is een gesloten vraag die direct op de order gericht is.

‘Zal ik de order dan maar noteren?’
‘Wilt u mijn product hebben?’

Als u de koopsignalen goed hebt ingeschat, zal de klant ‘ja’ antwoorden op deze vraag.
Wanneer het antwoord toch ‘nee’ is, kunt u vragen waarom de klant nog niet wil afsluiten. Dit is een open vraag die de klant de mogelijkheid biedt uit te leggen wat zijn bezwaar precies is. Dit kunt u met een van de bezwaartechnieken oppakken en via de argumentatie komt u dan opnieuw in de afsluitfase van het gesprek.

Hypothesevraag voor klantgericht denken en handelen
Deze vraag is minder gevaarlijk dat de directe afsluitvraag. U loopt minder risico om een afwijzend antwoord te krijgen. De hypothesevraag heeft de volgende vorm:

‘Stel dat wij tot zaken komen, welke levertijd wilt u dan?’
‘Stel dat u ons de opdracht geeft...?’

Door deze afsluitvraag zorgt u er voor dat de klant zich naar de order verplaatst zonder dat u druk op hem uitoefent. Als hij ‘nee’ antwoordt, kunt u vragen hoe hij het dan wèl zou willen. Dit is een open vraag die de klant laat vertellen hoe hij met u tot zaken wil komen.

De alternatief-techniek.
Evenals bij de alternatief-vraag laten we de klant kiezen uit twee mogelijkheden. De kans op een ‘nee’ is daardoor kleiner dan in een directe afsluitvraag.
‘Wilt u liever volgende week geleverd hebben of pas over een maand?’


Samenvattend:

Wanneer u in de loop van het verkoopgesprek voldoende interesse voor uw product hebt gekweekt bij de klant en het product stukje bij stukje hebt ‘verkocht’, gaat de klant koopsignalen geven. Door hier alert op te zijn, kunt u op het juiste moment overgaan tot de afsluiting door middel van de meest geschikte afsluittechniek.

11.4. After sales / Aktieplan

Als u de opdracht hebt gekregen is een goede after-sales-behandeling belangrijk om uw klant te behouden voor vervolgopdrachten en om aanbevolen te worden bij nieuwe relaties. Het vertrouwen dat de klant op het moment van de koop in u heeft, kunt u behouden door persoonlijk de verantwoordelijk-heid te nemen voor de uitvoering van de order. Wanneer u daarna regelmatig contact onderhoud met uw klanten en zorgt voor een uitstekende service, kunt u de klant ook voor de toekomst aan u binden. Concurrenten liggen voortdurend op de loer en proberen in het vervolg nog beter om uw klant voor zich te winnen. Goede nazorg is daarom noodzakelijk voor de continuïteit van uw opdrachten en uw bedrijf.

Wanneer het koopproces nog niet is afgerond met een order, zult u samen met de klant een actieplan moeten opstellen. Door middel van een gezamenlijk actieplan houdt u de klant warm en bovendien komt u erg professioneel over. Klanten doen graag zaken met professionals, dus het opstellen van een actieplan is eigenlijk ‘verplicht’ om het gewonnen vertrouwen in u, uw product en uw bedrijf te continueren.

De testtechniek.
Dit is een combinatie van de hypothese-vraag en de alternatief-techniek en is een ‘ongevaarlijke’ methode om na te gaan of de klant al rijp is voor de order.

‘Stel dat we tot zaken komen, wilt u dan deze week of volgende week geleverd hebben?’

De urgentie-techniek.
Deze techniek gebruikt u als de klant iets extra’s van ons wil hebben. Over het algemeen willen we wel iets buiten het standaardaanbod om doen, maar dan moet de klant daar wel iets tegenover stellen (voor wat hoort wat).

“We zijn bereid u één week sneller te leveren dan gebruikelijk, maar dan moeten we wel nù tot een afronding komen.’


Ook voor Masterclass of Workshops.

Zoekwoorden Via Searching
Training klantgerichtdenken Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass klantgerichtdenken. MT Kader Trainingen: Klantgericht Denken en Handelen. ZZP of Freelance Vacature voor: klantgerichtheid. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: klantgerichtheid klantgerichtdenken. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen klantgerichtheid klantgerichtdenken. Groningen, Utrecht, Amsterdam

Blog Nieuws:


In de basistraining E-Learning leert u hoe effectief online e-learning kan worden ingezet. BV&T beschikt 100% over zijn eigen software genaamd Question Degree. U gaat in deze training aan de slag met de software. Stap voor stap wordt u meegenomen in het volledige proces.

Learning Management System

Het LMS (Learning Management System) programma vormt een platform dat ondersteuning biedt bij het selecteren, volgen en geven van opleidingen. Een LMS kan gebruikt worden binnen een bedrijf om bij te houden welke werknemers welke scholing hebben gevolgd, volgen, of gaan volgen. Bij Question Degree kunt u door middel van toetsing zien welke medewerkers bij u over welke vaardigheden beschikken. Wanneer u een minimale standaard wilt aanleggen kunt u hiervoor een toets maken/laten maken. Nadat uw medewerkers deze toets hebben ingevuld kunt u zien wie de minimale standaard behalen, en voor welke medewerkers het misschien handig zou zijn om een cursus te volgen. Bij Question Degree ondersteunen wij verschillende leer mogelijkheden. BZL (Begeleid Zelfstandig Leren) is een onderwijsvorm waar je als lerende alleen een richtlijn krijgt en zelfstandig bezig gaat met de het studeren van de stof. Dit word vaak in samenwerking met e-learning en m-learning gedaan. Dit komt omdat op deze manier het leren bijna plaats onafhankelijk word, en je overal zelfstandig bezig kan gaan. Met de hulp van onze partners kunnen wij u een mix van deze leerwijzen geven samen met het traditionele leren, dit word ook wel blended learning genoemd.

Blended Learning

Blended learning geeft door middel van zowel e-learning als c-learning (classroom learning) les. Beide worden gebruikt naast elkaar met oog op een uitgebreide leerervaring te bieden. Bijvoorbeeld, kan een trainer zijn leerlingen een lijst van online middelen die zij kunnen gebruiken om hun begrip van het onderwerp te verbreden. In het geval van blended learning, hoeft online materiaal niet de plaats van face-to-face instructie te nemen; in plaats daarvan vullen de twee elkaar aan. De blend in blended learning staat dan ook voor het mixen van digitaal en traditionele om een verrijkte online training omgeving voor de leerling te creëren.

Stel hier uw trainingsvraag?

Wij voorzien u graag van advies.

Vul onderstaande velden zorgvuldig in.




Ook voor u gevonden


training Balie en Receptie Medewerker
training Teksten Redigeren
training Verkoop Binnendienst
training Verkoop en Acquisitie
training Prestatieverkoop
training Prestatie Inkoop
training Effectieve Telefoon Verkoop
training Verkoper Communicatie
training Telefoon- en Receptiemedewerker
training Klantgericht Denken en Handelen
training Succesvol Verkopen
training Professionele Inkoop Training
training Acquisitie Verkoop voor
training Effectief Telefoneren
training Effectieve Marketing


Spreuk:
Het voorbeeld is de grootste van alle theorieën.

Inspiratie Posters Bekijken?

450 Operationele Bedrijven, 75 trainers en 4 ontwikkelaars