Kennis moet beklijven
Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze effectievere stap naar een passende training. Of het nu één op één of een groepsverband is, de trainingen van BV&T worden aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg samengesteld. U traint met de juiste begeleiding en tijdspad. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer.
Algemene inhoud: training Resultaat Effectief Leidinggeven
In deze doelgerichte en slagvaardige training kijken we graag mee waar de competenties en vaardigheden in de training komen te liggen. De interactie en didactische sturing staan voorop. De aankomende coach heeft naar ons idee al veel kennis in eigen huis. Deze kennis gaan wij borgen. De andere tools kunnen hierin bijdragen, waardoor de effectiviteit gegarandeerd wordt.
Onderwerpen
Resultaten
Na het volgen van deze training is het geven van instructies en het omgaan met de specifieke vragen u duidelijk geworden. U leert ook de richtlijnen kennen, waarin mensen zich manifesteren. U kent het leerpatroon van uw kandidaat of medewerkers. U leert vanuit een praktisch gerichte benadering. De begeleider geeft veel instructies en praktijkvoorbeelden.
Aansluitend op alle niveaus
Iedereen leert anders en niet iedereen heeft hetzelfde leerniveau. BV&T trainers weten exact in te gaan op de leervraag van de individuele deelnemer. Zij weten pedagogisch exact wat elke cursist nodig heeft. Ons sterke punt is het toepassen van de Bloom Taxonomie en Kolb Theorie. Voordat een traject start, brengen wij door middel van persoonlijke doelstellingen de verwachting in kaart. Op deze wijze weten wij goed hoe wij de kennis moeten overbrengen.
Effectieve kennisopname
Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). BV&T streeft naar maximale kennisopname. Dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?
IN-Company / Planning / Investering
IN-Company: |
IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen. Dit bespaard op tijd en reiskosten. Tevens zitten wij met de training bij de praktijk! |
|
Trainingsmomenten: |
4 dagdelen |
Uren per training: |
3 uren per dagdeel |
Prijs / Investering: |
Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is. |
Incompany startdatums
* Uw gewenst begindatum *
Maart 2025
Maart 2025
April 2025
Mei 2025
Juni 2025
Juli 2025
Augustus 2025
September 2025
Oktober 2025
November 2025
Locaties:
Waar wonen BV&T trainers. klik hier. BV&T werkt met 75 vaste trainers!
NL:: Wij zijn een in-company opleider, wij komen altijd naar uw organisatie. U bepaard op reistijd en dervingskosten van uw personeel, uw voordeel en ook nog eens duurzaam (modern woord, minder brandstof verbruik).
BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor werkend Nederland al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen
Een project of traject moet groeien.
BV&T kiest zorgvuldig het lesmateriaal welke nodig is voor een optimale praktijkgerichte training. Voor de juiste aansluiting en het beste resultaat hebben wij een optimaal doelstellingsformulier ontwikkeld. Afhankelijk van uw vraagstuk, werken wij nauw samen met u als opdrachtgever. Alleen zo kunnen wij tot het beste resultaat komen voor de training Resultaat Effectief Leidinggeven. U heeft immers kennis van uw medewerkers en de organisatie, wij zijn de professionals in het ontwikkelen van de les en lesstof. (syllabi)
Hoe behalen wij uw einddoel
Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"
Visie
Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.
Doelstelling
Uw doelstelling staat central in deze cursus Resultaat Effectief Leidinggeven. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 4 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk van BV&T of Verder Zoeken..
Alles voor een zichtbare verbeterde verandering
U wenst vooruit te gaan, met uw team, medewerkers en uw organisatie. Wij hebben de specialiteit in huis met onze professionals om deze slag te maken. Wij verdiepen ons in uw vraagstuk, kijken met u mee naar blinde vlekken en geven daarbij ons advies. Hiermee brengen wij teams en hele afdelingen naar een hoger plan.
Echter soms is er voor daadwerkelijke en blijvende verandering meer nodig. Dan kunnen wij spreken van coaching of begeleiding. Dit doen wij meestal op het niveau van managers en HR. Op die manier creëren wij samen de meest krachtige leeromgeving voor uw medewerkers en behalen wij samen het beste resultaat uit uw team, afdeling en organisatie.
Referenties Resultaat Effectief Leidinggeven |
Aantal deelnemers |
In-Company |
|
De Fabrique | 5 deelnemers | |
|
Sanko Nl | 1 deelnemers | |
|
Euro Planit Hoogeveen | 13 deelnemers | |
|
Hoogwegt International | 1 deelnemers | |
|
Ista Nederland | 9 deelnemers | 2 trajecten |
|
Special Jobs | 1 deelnemers | |
|
Synergo Projectmanagement B.V. | 4 deelnemers | |
|
Amstelfarma | 1 deelnemers | |
|
Woningstichting De Volmacht | 4 deelnemers | |
|
Quasar | 5 deelnemers | |
|
Fresh Solutions Netherlands BV | 14 deelnemers | |
|
Cellro | CNC Automation | 12 deelnemers | |
|
Weegels Hoorbeleving Kerkrade | 2 deelnemers | |
|
O&M - Movianto Nederland BV | 17 deelnemers | 14 trajecten |
|
SHPP BV | 11 deelnemers | 2 trajecten |
|
Evonik Colortrend | 8 deelnemers | |
|
Provincie Overijssel | 1 deelnemers | 2 trajecten |
|
Apt Kurvers B.V. | 10 deelnemers | 2 trajecten |
|
Siblu Camping Lauwersoog | 6 deelnemers | |
|
Eskadee | 1 deelnemers | |
|
Van Der Graaf Inst. BV. | 1 deelnemers | |
|
Thales Group | 4 deelnemers | 4 trajecten |
|
C.Ouwehand B.V. | 3 deelnemers | |
|
Koninklijke Luchtmacht | 7 deelnemers | 13 trajecten |
|
Woningstichting De Wieren | 1 deelnemers | |
|
APS Group | 8 deelnemers | 3 trajecten |
|
PWR Pack International BV | 15 deelnemers | 2 trajecten |
|
Xeltis | 23 deelnemers | 3 trajecten |
|
Stichting NOVIzorg | 6 deelnemers | |
|
Albert Heijn Online - Almere | 3 deelnemers | 5 trajecten |
|
Tref Onderwijs | 1 deelnemers | |
|
AID Noord-Oost | 1 deelnemers | |
|
Het Waterlaboratorium N.v. | 3 deelnemers | |
|
Noblesse | 7 deelnemers | 2 trajecten |
|
Van Gelder Groep | 10 deelnemers | |
En nog veel meer..... |
|
|
|
|
|
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. |
450 Referenties |
Contact |
|
|
088-7744333 |
Persoonlijke feedback via evaluaties:
K. Dopmeijer (Scania Zwolle)
Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Resultaat Effectief Leidinggeven. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:
- Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
- De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
- De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
- Cijfer 8.9
- Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
- Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
- De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
- Cijfer 9.5
M. Klaassens (Pro Persona)
Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:
- Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
- De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
- Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
- Cijfer 8,8
- Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
- Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
- De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
- Cijfer 9.3
P. van Genderen (Bel Leerdammer)
De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:
- Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
- Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
- De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
- Cijfer 9
- Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
- Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
- Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
- Cijfer 8,5
Locaties: 2148343 Resultaat Effectief Leidinggeven Effectief en Praktijkgericht.
Blog Nieuws:
Schrijf-Datum: 06-01-2025
Aanvullend op de training ~Interne auditor~ waarin de basisvaardigheden voor auditing zijn aangeleerd, is het mogelijk u te bekwamen in het auditeren van specifieke zorgsystemen. In deze training wordt u de specifieke kennis en vaardigheden bijgebracht voor de auditering van Arbozorgsystemen.
Resultaat Effectief Leidinggeven Cursus
Deze training kan opmaat worden gemaakt. In de standaard training zijn de volgende onderwerpen aan de orde: Communicatie methodes, Leerdoelen formuleren, Ordenen van leerdoelen, Evaluatie gesprekken, Hoe om te gaan met weerstand, Coachend handelen.
INHOUDSOPGAVE Resultaat Effectief Leidinggeven
1. INLEIDING
2. EFFECTIEF LEIDINGGEVEN
2.1. RELATIEGERICHT EN TAAKGERICHT LEIDINGGEVEN
2.2. HERSEY EN BLANCHARD
2.3. SITUATIONEEL LEIDERSCHAP
2.4. HET MANAGEMENTPROCES
3. OVERTUIGEN
3.1. HET MODEL VAN INVLOED
3.2. SUCCESFACTOREN VAN OVERTUIGEN
3.3. GEBRUIK VAN HET MODEL
4. PROBLEEMOPLOSSENDE METHODEN
4.1. ALGEMENE BENADERING VAN PROBLEMEN
4.2. MOET HET PROBLEEM OPGELOST WORDEN?
4.3. PROBLEEMOPLOSSENDE METHODE
4.4. GEDRAGSSTIJLEN
5. MOTIVATIETHEORIEËN
5.2. HET INDIVIDUEEL MOTIVATIEPROCES
5.3. LEVENSFASEN VAN DE MENS
5.4. EXTERNE FACTOREN
6. BEOORDELINGSGESPREKKEN
6.1 HET HOUDEN VAN BEOORDELINGSGESPREKKEN
6.2 FOUTEN BIJ OORDEELSVORMING
BIJLAGEN 1 Effectief, Resultaat, Coaching, Leidinggeven, Communicatiemethodes, Handelen, Omgaan, Weerstand, Disc, Profiel, Leren
2. Effectief leidinggeven
Opvattingen over leidinggeven zijn divers en elke leidinggevende baseert zijn werkzaamheden op zijn opvattingen. De één is succesvoller dan de ander en soms wordt er wel eens van iemand gezegd: ‘Die heeft het gewoon in zijn vingers’.
De vraag is dan wat hij wèl en anderen niet heeft. Is het aangeboren of is het te leren? Kan ik, als het te leren is, een eigen stijl ontwikkelen zonder dat ik het gevoel krijg niet mezelf te zijn? Vragen die niet eenvoudig zijn en waarop iedereen uiteindelijk zijn eigen antwoorden moet vinden.
2.1. Relatiegericht en taakgericht leidinggeven
Leidinggeven zou men als volgt kunnen omschrijven:
‘Een medewerker of een groep op een zodanige wijze beïnvloeden
- rekening houdend met de situatie van dat moment - dat hem of hen een gemeenschappelijk doel voor ogen komt te staan’
Er komen drie aspecten in deze omschrijving naar voren, namelijk de medewerker(s), het gemeenschappelijk doel en de situatie. Deze drie aspecten worden ook vaak aangeduid als het relatieaspect, het taakaspect en de situatie.
Als een leider zich richt op het relatieaspect, zal hij proberen saamhorigheid en continuïteit van de groep te kweken en in stand te houden.
Als een leider zich richt op het taakaspect, zal hij de groep direct ertoe aanzetten om het doel van de groep te bereiken.
Beide aspecten zijn belangrijk; een onderneming is niet alleen een organisatie waar prestaties geleverd moeten worden, maar ook een organisatie waar mensen werken en dus sociale factoren een rol spelen. Afhankelijk van de situatie van het moment moet de leidinggevende dus met de juiste mix van relatiegerichtheid en taakgerichtheid zijn medewerkers benaderen. In de ene situatie zal het accent meer liggen op de taak, in de andere situatie meer op de relatie. Verwaarlozing van een van beide aspecten leidt onherroepelijk tot minder effectief leiderschap.
2.2. Hersey en Blanchard
Hersey en Blanchard hebben een leiderschapstheorie ontwikkeld die gebaseerd is op deze drie aspecten: relatie, taak en situatie. Het is één van vele theorieën. Het voordeel van deze theorie is echter een goede herkenbaarheid in de praktijksituatie en de mogelijkheid om concreet ermee te gaan werken. Hieronder volgt kort de theorie van het situationeel leiderschap.
2.3. Situationeel leiderschap
Leiderschap is het proces van beïnvloeding van de activiteiten van een individu of een groep bij het streven naar het bereiken van een doel in een gegeven situatie.
De leider kan de activiteiten beïnvloeden door twee soorten gedrag:
1 relatiegericht gedrag
Bijvoorbeeld het geven van steun, het communiceren, helpen, luisteren, bemoedigen en feedback geven (‘reageren op het gedrag van een ander).
2 taakgericht gedrag
Bijvoorbeeld het aangeven van doelen, het organiseren van mensen en middelen, het aangeven van tijdslimieten, het verstrekken van richtlijnen en het controleren.
Door deze twee gedragsoorten met elkaar te combineren zijn vier leiderschapsstijlen te onderscheiden:
• S1: de instrueerstijl;
• S2: de overtuigstijl;
• S3: de ondersteunende stijl;
• S4: de delegeerstijl.
Relatiegericht S3
veel relatie
weinig taak S2
veel relatie
veel taak
S4
weinig relatie
weinig taak S1
weinig relatie
veel taak
Taakgericht Resultaat Effectief Leidinggeven
S1: de instrueerstijl
De instrueerstijl gebruikt u als u veel accent legt op de taakaspecten en weinig op de relatieaspecten.
De stijl wordt gekenmerkt door overwegend éénrichtingsverkeer van leiding-gevende naar personeelslid, waarbij de leidinggevende de rol van het personeelslid nauwkeurig afbakent en hem instrueert over het wat, hoe, wanneer en waar van de te verrichten taken.
Acties:
het geven van opdrachten en richtlijnen;
het stellen van duidelijke normen;
het maken van afspraken over de taak;
het controleren van resultaten en het zo nodig bijsturen;
het blijven benadrukken van de resultaten.
S2: de overtuigstijl
Bij deze stijl gebruikt u veel taakgericht en veel relatiegericht gedrag. U vertelt niet alleen hoe u het hebben wilt, maar vertelt ook het waarom. Bij deze stijl wordt ingegaan op waarom-vragen en problemen die personeelsleden hebben ten aanzien van de taakuitvoering. Er is duidelijk sprake van tweerichtingsverkeer.
Acties:
het kweken van begrip voor de taak (overtuigen dat het nodig is);
ingaan op de ideeën en suggesties van de medewerker;
uitleggen en navragen of de medewerker de taak (taken) goed begrijpt;
ingaan op vragen en die duidelijk beantwoorden;
goed luisteren en begrip tonen;
trachten te achterhalen welke weerstanden het personeelslid nog heeft.
S3: de ondersteunende stijl
Bij deze stijl gebruikt u veel relatiegericht en weinig taakgericht gedrag.
U geeft geen taakinhoudelijke aanwijzingen en opdrachten, maar besteedt aandacht aan eventuele problemen die het personeelslid heeft om zijn taak uit te voeren. Stimuleren en steun verlenen zijn kenmerkend voor deze stijl.
?
Ook voor Masterclass of Workshops.
Zoekwoorden Via Searching
Training coachen resultaatgericht Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass coachen resultaatgericht. MT Kader Trainingen: Resultaat Effectief Leidinggeven. ZZP of Freelance Vacature voor: coachen. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: coachen coachen resultaatgericht. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen coachen coachen resultaatgericht. Groningen, Utrecht, Amsterdam
Blog Nieuws:
Kwaliteitsbewuste medewerkers zijn erg belangrijk voor een organisatie, maar zij zijn vooral belangrijk voor organisaties die producten leveren of diensten verlenen. Wanneer de producten of diensten van goede kwaliteit zijn zullen er namelijk meer klanten terugkomen. Kwaliteitsbewustzijn bij medewerkers houdt in dat zij weten wat de impact is van hun werkzaamheden op het eindresultaat. Hierdoor zijn zij gemotiveerd om een goed product te maken of een dienst van goede kwaliteit te verlenen. In deze boeiende en zeer praktijkgerichte cursus komen alle basisaspecten van kwaliteit, alsook eventueel de KAM (QHSE), aan de orde. Na dit effectieve programma bent u goed op de hoogte hoe het kwaliteitsmanagement binnen uw organisatie is georganiseerd.
Deze cursus is ontwikkeld voor alle medewerkers binnen uw organisatie. De wensen en het tijdspad worden met u als organisatie aangepast. Daarbij wordt de cursus op maat gemaakt en werken wij met concrete voorbeelden van uw organisatie. Op deze manier draagt deze cursus bij aan een zichtbare verbetering van uw organisatie. Daarbij bestaat er ook de mogelijkheid om in deze cursus actieve activiteiten te organiseren om het kwaliteitsbewustzijn onder uw medewerkers te verhogen.