Kennis moet beklijven
Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze effectievere stap naar een passende training. Of het nu één op één of een groepsverband is, de trainingen van BV&T worden aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg samengesteld. U traint met de juiste begeleiding en tijdspad. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer.
Algemene inhoud: training Beginnend Leidinggeven
Hoe creeert u op een natuurlijke en prettige manier draagvlak voor uw ideeen? Hoe zorgt u voor een goede relatie in de samenwerking, zodat persoonlijke, afdelings- en organisatiedoelen worden gehaald?
Aan uw gedrevenheid ligt het niet. U weet wat u wilt. Toch kan het soms lastig zijn mensen mee te krijgen. Hoe wordt ~ja~ zeggen nu ook daadwerkelijk ~ja~ doen?
In deze inspirerende training staat u als leidinggevende centraal. U vergroot uw persoonlijke invloed en leert uw omgeving te inspireren en te motiveren.
Onderwerpen
Resultaten
Na afloop van deze training:
1. Kunt u effectief invloed uitoefenen,
2. Bent u in staat om mensen mee te krijgen,
3. Bent u in staat om helder en overtuigend te argumenteren,
4. Heeft u zicht op uw eigen beinvloedingsstijl,
5. Weet u wat u belemmert om invloed te hebben,
6. Kunt u met minder inspanning meer bereiken,
7. Bent u zelf de succesbepalende factor.
Aansluitend op alle niveaus
Iedereen leert anders en niet iedereen heeft hetzelfde leerniveau. BV&T trainers weten exact in te gaan op de leervraag van de individuele deelnemer. Zij weten pedagogisch exact wat elke cursist nodig heeft. Ons sterke punt is het toepassen van de Bloom Taxonomie en Kolb Theorie. Voordat een traject start, brengen wij door middel van persoonlijke doelstellingen de verwachting in kaart. Op deze wijze weten wij goed hoe wij de kennis moeten overbrengen.
Effectieve kennisopname
Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). BV&T streeft naar maximale kennisopname. Dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?
IN-Company / Planning / Investering
IN-Company: |
IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen. Dit bespaard op tijd en reiskosten. Tevens zitten wij met de training bij de praktijk! |
|
Trainingsmomenten: |
2 dagdelen |
Uren per training: |
6 uren per dagdeel |
Prijs / Investering: |
Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is. |
Incompany startdatums
* Uw gewenst begindatum *
December 2024
Januari 2025
Februari 2025
Maart 2025
April 2025
Mei 2025
Juni 2025
Juli 2025
Augustus 2025
September 2025
Locaties:
Waar wonen BV&T trainers. klik hier. BV&T werkt met 75 vaste trainers!
NL:: Wij zijn een in-company opleider, wij komen altijd naar uw organisatie. U bepaard op reistijd en dervingskosten van uw personeel, uw voordeel en ook nog eens duurzaam (modern woord, minder brandstof verbruik).
BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor werkend Nederland al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen
Een project of traject moet groeien.
BV&T kiest zorgvuldig het lesmateriaal welke nodig is voor een optimale praktijkgerichte training. Voor de juiste aansluiting en het beste resultaat hebben wij een optimaal doelstellingsformulier ontwikkeld. Afhankelijk van uw vraagstuk, werken wij nauw samen met u als opdrachtgever. Alleen zo kunnen wij tot het beste resultaat komen voor de training Beginnend Leidinggeven. U heeft immers kennis van uw medewerkers en de organisatie, wij zijn de professionals in het ontwikkelen van de les en lesstof. (syllabi)
Hoe behalen wij uw einddoel
Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"
Visie
Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.
Doelstelling
Uw doelstelling staat central in deze cursus Beginnend Leidinggeven. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 2 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk van BV&T of Verder Zoeken..
Alles voor een zichtbare verbeterde verandering
U wenst vooruit te gaan, met uw team, medewerkers en uw organisatie. Wij hebben de specialiteit in huis met onze professionals om deze slag te maken. Wij verdiepen ons in uw vraagstuk, kijken met u mee naar blinde vlekken en geven daarbij ons advies. Hiermee brengen wij teams en hele afdelingen naar een hoger plan.
Echter soms is er voor daadwerkelijke en blijvende verandering meer nodig. Dan kunnen wij spreken van coaching of begeleiding. Dit doen wij meestal op het niveau van managers en HR. Op die manier creëren wij samen de meest krachtige leeromgeving voor uw medewerkers en behalen wij samen het beste resultaat uit uw team, afdeling en organisatie.
Referenties Beginnend Leidinggeven |
Aantal deelnemers |
In-Company |
|
AH Online Eindhoven | 8 deelnemers | |
|
Bakkersland Hoogeveen | 2 deelnemers | |
|
Brandweer Zuid-Groningen | 7 deelnemers | |
|
I-press DM-Production B.V. | 5 deelnemers | |
|
Shunter B.V. | 1 deelnemers | |
|
Erfgoedinstelling Julie Postel | 9 deelnemers | 2 trajecten |
|
Royal Bel Leerdammer B.V. | 1 deelnemers | 4 trajecten |
|
Groninger Museum | 1 deelnemers | 4 trajecten |
|
BOOMKWEKERIJ BONESCHANSKER | 2 deelnemers | |
|
Haartransplant B.v. | 4 deelnemers | 3 trajecten |
|
Inter-Sprint Banden B.V. | 1 deelnemers | 10 trajecten |
|
Stichting Balls | 5 deelnemers | |
|
Homij Technische Installaties BV | 4 deelnemers | |
|
Stichting NOVIzorg | 6 deelnemers | |
|
Sidcon Milieutechniek B.V. | 1 deelnemers | 2 trajecten |
|
Regus - Schiphol Rijk | 1 deelnemers | |
|
Arets&Boelens | 1 deelnemers | |
|
Xidata | 1 deelnemers | 5 trajecten |
|
Lightwell BV | 6 deelnemers | |
|
B.V. De Meteoor | 6 deelnemers | |
|
Virol B.V. | 4 deelnemers | 2 trajecten |
|
N.v.t | 1 deelnemers | |
|
EON Energie | 3 deelnemers | 4 trajecten |
|
Holland Zonne Energie | 1 deelnemers | |
|
Sociale Team Borger- Odoorn | 5 deelnemers | |
|
Koninklijke Bibliotheek | 2 deelnemers | |
|
Waterschap Velt En Vecht | 40 deelnemers | |
|
HONK Ketenzorg | 13 deelnemers | |
|
Javo BV | 11 deelnemers | |
|
Adri En Zoon B.V. | 8 deelnemers | |
|
NCOI Opleidingen | 1 deelnemers | 5 trajecten |
|
Kersten Europe B.V. | 12 deelnemers | |
|
Alpro-Soya Landgraaf | 2 deelnemers | |
|
Dun&Bradstreet | 8 deelnemers | 2 trajecten |
|
Solid Air International | 27 deelnemers | |
En nog veel meer..... |
|
|
|
|
|
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. |
450 Referenties |
Contact |
|
|
088-7744333 |
Persoonlijke feedback via evaluaties:
K. Dopmeijer (Scania Zwolle)
Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Beginnend Leidinggeven. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:
- Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
- De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
- De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
- Cijfer 8.9
- Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
- Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
- De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
- Cijfer 9.5
M. Klaassens (Pro Persona)
Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:
- Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
- De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
- Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
- Cijfer 8,8
- Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
- Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
- De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
- Cijfer 9.3
P. van Genderen (Bel Leerdammer)
De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:
- Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
- Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
- De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
- Cijfer 9
- Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
- Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
- Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
- Cijfer 8,5
Locaties: 2107162 Beginnend Leidinggeven Effectief en Praktijkgericht.
Blog Nieuws:
Schrijf-Datum: 04-11-2024
Om een opdracht goed te kunnen uitvoeren is er van tevoren een duidelijke instructie nodig. Vaak komt het echter voor dat er zaken worden vergeten of dat de instructiegever niet volledig te begrijpen is. Hierdoor kan een opdracht wel eens misgaan. Om dit te voorkomen biedt BV&T een cursus aan waarin u leert om op de juiste manier instructies te geven.
BV&T biedt voor al uw vragen over instructies geven een uitstekend en volledig passend programma. In ons coachingsprogramma bespreken wij uitvoerig hoe u instructies ziet en welke tools wij kunnen aanreiken. Uit deze uitvoerige intake weten wij welke leerstof u expliciet nodig heeft om uw situatie te verbeteren. Via theoretische inleidingen worden de noodzakelijke didactische en onderwijskundige principes uitgelegd. Het leren overbrengen van kennis en vaardigheden vindt plaats door middel van diverse werkvormen. Voorbeelden van deze werkvormen zijn: instructie- en overdrachtstechnieken, samenwerkingsvormen en spelvormen. Daarbij ontvangt u tijdens deze cursus veel praktijkvoorbeelden van onze docent.
Beginnend Leidinggeven Cursus
U wilt zich verder ontwikkelen op het gebied van leidinggeven. U geeft leiding aan een team of gaat dat in de toekomst doen. U wilt uw omgeving op een zo positief mogelijke wijze beinvloeden en bent op zoek naar een training die u helpt effectief contact te maken met uw gesprekspartners.
6.3. Situationeel leiderschap
Leiderschap is het proces van beïnvloeding van de activiteiten van een individu of een groep bij het streven naar het bereiken van een doel in een gegeven situatie.
De leider kan de activiteiten beïnvloeden door twee soorten gedrag:
1 taakgericht gedrag
Bijvoorbeeld het aangeven van doelen, het organiseren van mensen en middelen, het aangeven van tijdslimieten, het verstrekken van richtlijnen en het controleren.
2 relatiegericht gedrag
Bijvoorbeeld het geven van steun, het communiceren, helpen, luisteren, bemoedigen en feedback geven (‘reageren op het gedrag van een ander).
Door deze twee gedragsoorten met elkaar te combineren zijn vier leiderschapsbeginnend leidinggevenen te onderscheiden:
• S1: de instrueerbeginnend leidinggeven;
• S2: de overtuigbeginnend leidinggeven;
• S3: de ondersteunende beginnend leidinggeven;
• S4: de delegeerbeginnend leidinggeven.
Relatiegericht
veel relatie
weinig taak
veel relatie
veel taak
weinig relatie
weinig taak
weinig relatie
veel taak
Taakgericht
instrueerbeginnend leidinggeven
S1:de instrueerbeginnend leidinggeven
De instrueerbeginnend leidinggeven gebruikt u als u veel accent legt op de taakaspecten en weinig op de relatieaspecten.
De beginnend leidinggeven wordt gekenmerkt door overwegend éénrichtingsverkeer van leidinggevende naar personeelslid, waarbij de leiding- gevende de rol van het personeelslid nauwkeurig afbakent en hem instrueert over het wat, hoe, wanneer en waar van de te verrichten taken.
Acties:
• het geven van opdrachten en richtlijnen;
• het stellen van duidelijke normen;
• het maken van afspraken over de taak;
• het controleren van resultaten en het zonodig bijsturen;
• het blijven benadrukken van de resultaten.
overtuigbeginnend leidinggeven
S2: de overtuig beginnend leidinggeven
Bij deze beginnend leidinggeven gebruikt u veel taakgericht en veel relatiegericht gedrag. U vertelt niet alleen hoe u het hebben wilt, maar vertelt ook het waarom. Bij deze beginnend leidinggeven wordt ingegaan op waarom-vragen en problemen die personeelsleden hebben ten aanzien van de taakuitvoering. Er is duidelijk sprake van tweerichtingsverkeer.
Acties:
• het kweken van begrip voor de taak (overtuigen dat het nodig is);
• ingaan op de ideeën en suggesties van de medewerker;
• uitleggen en navragen of de medewerker de taak (taken) goed begrijpt;
• ingaan op vragen en die duidelijk beantwoorden;
• goed luisteren en begrip tonen;
• trachten te achterhalen welke weerstanden het personeelslid nog heeft.
ondersteunende beginnend leidinggeven
S3: de ondersteunende beginnend leidinggeven
Bij deze beginnend leidinggeven gebruikt u veel relatiegericht en weinig taakgericht gedrag.
U geeft geen taakinhoudelijke aanwijzingen en opdrachten, maar besteedt aandacht aan eventuele problemen die het personeelslid heeft om zijn taak uit te voeren.
Stimuleren en steun verlenen zijn kenmerkend voor deze beginnend leidinggeven.
Acties:
• luisteren en begrip tonen voor de persoon van het personeelslid;
• de kern van de problemen die het functioneren in de weg staan, trachten te achterhalen;
• samen proberen de problemen op te lossen, waarbij het personeelslid het meeste werk dient te verzetten;
• zeker niet continu met taken, regels, resultaten en dergelijke zwaaien;
• het personeelslid zoveel mogelijk zelf verantwoordelijk laten zijn en hem naar oplossingen vragen.
delegatiebeginnend leidinggeven
S4: de delegatiebeginnend leidinggeven
Bij het hanteren van deze basisbeginnend leidinggeven gebruikt u én weinig taakgericht én weinig relatiegericht gedrag.
De delegatiebeginnend leidinggeven betekent dat u de taakvervulling gedeeltelijk aan uw personeelsleden delegeert en u er niet mee bemoeit.
U bent voor uw personeelsleden een verbindingsschakel met andere geledingen van de organisatie.
U zorgt ervoor dat aan de condities is voldaan om zelfstandig te kunnen werken.
Vaak richt u zich hierbij op de teamvorming.
Acties:
• het personeelslid regelmatig helpen de bij zijn taakuitoefening ervaren problemen te verwoorden;
• de juiste vragen voorleggen en hem meer inzicht bieden in de oorzaken en redenen van het disfunctioneren op bepaalde taken;
• vragen naar oplossingen voor de gerezen problemen.
• afspraken maken over de controlemomenten.
Welke van deze vier beginnend leidinggevenen in een bepaalde situatie het meest
effectief is, hangt af van de rijpheid van de medewerker.
rijpheid Rijpheid is de bekwaamheid en de bereidheid van mensen om verantwoording voor iets op zich te nemen.
Bekwaamheid heeft te maken met kennis, inzicht en ervaring om een taak te kunnen vervullen.
Bereidheid heeft te maken met de motivatie en het zelfvertrouwen van de medewerker.
Door bekwaamheid en bereidheid met elkaar te combineren, zijn vier graden van rijpheid (O1, 02, 03 en 04) te onderscheiden.
De rijpheid van de medewerker wordt hierbij steeds groter.
O1 De medewerker is niet bekwaam en niet bereid tot het nemen van verantwoordelijkheid. Het niet bereid zijn is veelal een gevolg van onzekerheid (geringe rijpheid).
O2 De medewerker is niet bekwaam, maar wel bereid tot het nemen van verantwoordelijkheid voor de taak (matige rijpheid).
O3 De medewerker is bekwaam, maar niet bereid. Vaak is dit het gevolg van onzekerheid (matige rijpheid).
O4 De medewerker is bekwaam voor en bereid tot het nemen van verantwoordelijkheid voor de taak (hoge rijpheid).
De meest effectieve leiderschap of beginnend leidinggeven wordt dus bepaald door de rijpheid van de medewerker. Onderstaande tekening geeft aan welke leiderschapstijl je ook hebt als beginnend leidinggeven bij welke rijpheid hoort.
Ook voor Masterclass of Workshops.
Zoekwoorden Via Searching
Training cursus leidinggeven beinvloeding Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass cursus leidinggeven beinvloeding. MT Kader Trainingen: Beginnend Leidinggeven. ZZP of Freelance Vacature voor: effectief beinvloeden. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: effectief beinvloeden cursus leidinggeven beinvloeding. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen effectief beinvloeden cursus leidinggeven beinvloeding. Groningen, Utrecht, Amsterdam
Blog Nieuws:
De techniek van effectief vergaderen staat centraal in deze cursus. De relatie tussen voorzitter en notulist, voorzitter en deelnemers wordt uitgebreid besproken en toegelicht. Het belang van een goede voorbereiding en een efficiente wijze, waarop men dit kan doen, maakt deel uit van het aspect "efficient vergaderen". Door middel van nabootsen van allerlei typen vergaderingen, verfilming en evaluatie krijgt iedere cursist te zien, hoe hij/zij deelneemt aan zo`n vergadering. Om beurten wordt de rol van voorzitter, notulist en deelnemer gespeeld. Na afloop van de cursus kan iedere cursist efficient vergaderen en beheerst hij/zij de achterliggende techniek.