088-7744333
20
Effectieve cursus Verbaal En Non Verbaal Gedrag
![]()
Hoe verloopt communicatie precies? Welke wetmatigheden kunnen we daarin onderscheiden? Wat is non-verbale communicatie? Hoe belangrijk is het goed waarnemen? Moet ik vooral observeren of juist onmiddellijk interpreteren? Hoe ondersteun ik mijn boodschap non-verbaal? Welke signalen zenden we naar elkaar uit? Wat is belangrijk als ik luister? Hoe vat ik het beste samen? Welk vragen moet ik stellen? Hoe kan mijn gesprekspartner het beste met mijn feedback uit de voeten? En hoe ontvang ik zelf feedback, zonder me aangevallen te voelen? In deze doelgerichte training komen de zojuist genoemde vragen aan de orde.
Onderwerpen
Resultaat
![]()
Daarbij bent u in staat om de verschillende communicatievormen te herkennen en toe te passen. U hebt inzicht gekregen in hoe u overkomt op anderen en hoe u de gedragsstijl van anderen kunt herkennen. U leert denken en praten vanuit de ontvanger van de boodschap, weloverwogen uw standpunt te bepalen, structuur aan te brengen in de communicatie en de kwaliteit van de informatieoverdracht te verbeteren. Hierdoor bent u in staat om uw communicatie met anderen te verbeteren, zowel in persoonlijke als groepsgesprekken, e-mail-, schriftelijk en telefonisch verkeer.
Altijd één vaste contactpersoon
BV&T houdt van korte lijnen. Daardoor kunt u snel schakelen. Uw vaste contactpersoon begeleidt u en uw organisatie bij en tijdens het hele traject. Cursus Verbaal En Non Verbaal Gedrag. Het voortraject tot opstart, de tussenevaluatie en eindevaluatie. Samen met u en de trainer is dit een hele sterke bewezen driehoek. De contactpersoon is uw eerste aanspreekpunt voor al uw vragen en cursussen.
Wat is IN-Company
Met onze in-company trainingen kunt u onderdelen van uw organisatie of groepen medewerkers tezamen een traject Verbaal En Non Verbaal Gedrag aanbieden. Iedereen leert daardoor hetzelfde en het effect in uw organisatie is direct merkbaar. Onze in-company cursussen zijn perfect toegesneden op herkenbare werksituaties en problemen. Ons aanbod is modulair opgezet. Elke module van één dagdeel vormt een afgerond geheel en kan zelfstandig worden gevolgd.
Planning Verbaal En Non Verbaal Gedrag;
Aantal bijeenkomsten: 3
Het aantal uren 4 per sessie (studiebijeenkomst)
Prijsopgave deze kunt u vinden in de Prijs INFO, u ontvangt deze direct na aanvraag.
Gebruik hiervoor de naast liggende button. Klik hier..
Elke cursus moet goed aansluiten
De modulen van ons totale aanbod sluiten goed op elkaar aan zonder dat er sprake van overlap is. Afhankelijk van wat u beoogt kunt u voor één cursussdag kiezen of voor een op uw situatie toegesneden traject bestaande uit meerdere modulen. De modulen zijn sterk toepassingsgericht ook voor cursus Verbaal En Non Verbaal Gedrag. Theorie wordt afgewisseld met oefeningen en rollenspellen. Bijkomend voordeel van onze in-company trajecten is, dat u zelf de locatie kiest en regelt en dat u zelf de groep samenstelt. Wij komen naar uw locatie, zodat u een minimum aan reistijd en reiskosten kwijt bent. Per traject geldt een adviesgrootte van 8 deelnemers. Voor workshops geldt een adviesgrootte van 12 deelnemers. Meer informatie..
Advies voor Verbaal En Non Verbaal Gedrag
Cursussen moeten aansluiten op uw werkzaamheden en gericht zijn op uw dagelijksepraktijk, werkervaring en kennisniveau. U wilt per slot van rekening het geleerde meteen aan de slag. Daarin kent BV& drie niveau's: De Starter, Meer ervaren en Professionals. Voor starters zijn de cursussen zoveel mogelijk opgebouwd via logische leerlijnen. Voor de meer ervaren deelnemers bieden wij verdiepingen op de onderwerpen aan. Voor de professionals staat de affectiviteit voorop, toepassingen en het geleerde combineren met de dagelijkse gang van zaken. Wilt u meer weten, deze theorie is omschreven in de theorie van Kolb en Bloom. Voor vragen of advies kunt u ons altijd bellen of vul op deze pagina een formulier in. Wenst u een prijsopgave deze kunt u vinden in onder de knop Prijs INFO Klik hier..
Advies, ook voor u gevonden
training Klantgericht Denken en Handelen
cursus Presentatie Technieken
training Verkoper Communicatie
training Zakelijke Brieven Schrijven
training Interview Technieken
training Communicatievaardigheden
training Basis Effectief Communicatie
cursus Conflicthantering
training Presentatie voor Groepen
training Assertiviteit en Assertief
training Balie en Receptie Medewerker
training Vergadertechnieken
training Soepel en effectief
Training Nederlands schrijven voor
Training OR Ondernemingsraad
training Creatief Denken Brainstormen
training Onderhandelingstechniek
training Informatiestromen -
training Feedback Geven en Ontvangen
training Effectieve Telefoon Verkoop
training Telefoon- en Receptiemedewerker
training Nieuwe Medewerker Inwerken
training Verzuimgesprekken
Cursus Adviesvaardigheden
training DiSC Training met ONLINE DiSC
training Teambuilding met de juiste
training Feedback Middenkader
Bedrijf/organisatie/instelling Aantal deelnemers In-Company Rabobank Vaart En Vechtstreek 4 deelnemers Royal Canin Nederland BV 3 deelnemers B.V. De Meteoor 6 deelnemers Lyondellbasell 14 deelnemers De Meeuw 10 deelnemers Bel-Leerdammer 8 deelnemers 6 trajecten Medistad Medical BV 1 deelnemers Geissler Installatietechniek 5 deelnemers All Options International BV 4 deelnemers Slump-Fictorie 8 deelnemers Gemeentewerken Rotterdam 5 deelnemers 5 trajecten AID Noord-Oost 1 deelnemers Tijhof Autotransportsystemen B.V. 2 deelnemers Z-Parket 8 deelnemers Woningstichting De Wieren 1 deelnemers Heuvelrecht Advocatuur & Mediation 5 deelnemers Brandweer Zuid-Groningen 7 deelnemers Woningstichting Eigen Haard 5 deelnemers Geomaat 1 deelnemers 2 trajecten De Nederlandsche Bank NV 14 deelnemers 2 trajecten Ministerie Van Economische Zaken 1 deelnemers A.M Operations B.V. 7 deelnemers Roc Van Twente 24 deelnemers De Gulden Stroom 1 deelnemers Awerc Flex 3 deelnemers En nog veel meer..... BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. van MKB 1 persoon tot ..... informeer 088-7744333
Persoonlijke feedback via evaluaties:
K. Dopmeijer (Scania Zwolle)
Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Communicatievaardigheden. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:
- Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
- De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
- De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
- Cijfer 8.9
- Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
- Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
- De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
- Cijfer 9.5
M. Klaassens (Pro Persona)
Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:
- Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
- De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
- Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
- Cijfer 8,8
- Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
- Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
- De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
- Cijfer 9.3
P. van Genderen (Bel Leerdammer)
De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:
- Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
- Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
- De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
- Cijfer 9
- Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
- Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
- Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
- Cijfer 8,5
Overige Informatie
Schrijf-Datum: 03-03-2025
tijdens deze workshop staat de techniek van effectief vergaderen centraal. de relatie tussen voorzitter en notulist, voorzitter en deelnemers wordt uitgebreid besproken en toegelicht. het belang van een goede voorbereiding en een efficiënte wijze waarop men dit kan doen, maakt deel uit van "efficiënt vergaderen". door middel van nabootsen van allerlei typen vergaderingen, verfilming en evaluatie krijgt iedere cursist te zien, hoe hij/zij deelneemt aan zo`n vergadering. om beurten wordt de rol van voorzitter, notulist en deelnemer gespeeld. na afloop van de workshop kan iedere cursist efficiënt vergaderen en beheerst hij/zij de achterliggende techniek. Onderdeel van Communicatievaardigheden
Ook voor Masterclass of Workshops.Zoekwoorden Via Searching
Training Verbaal En Non verbaal Gedrag Nederland Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass Verbaal En Non verbaal Gedrag. MT Kader Trainingen: Communicatievaardigheden. e-Learningsplatform, HACCP Trainingen: Communicatievaardigheden. ZZP of Freelance Vacature voor: training communicatie. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Nederland IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: training communicatie Verbaal En Non verbaal Gedrag. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen training communicatie Verbaal En Non verbaal Gedrag. NederlandBlog Nieuws:
vrijwel elke organisatie is voortdurend op zoek naar mogelijkheden om haar resultaten te verbeteren. iedereen wil graag een voorsprong op zijn concurrenten hebben en houden. om dat te kunnen moeten wij beter zijn dan onze concurrent en moeten wij onze prestaties verbeteren. innovatie is daarvoor een vertrouwde oplossing maar vraagt enorme investeringen in tijd en geld. en wij hebben vaak alles, behalve tijd en geld! de huidige kredietcrisis is bij uitstek de tijd om u te richten op de voordelen van deze managementmethode.
lean by kaizen is een filosofie die staat voor een werkwijze die al menige organisatie aan een vooraanstaande positie in zijn branche heeft geholpen. in deze workshop wordt uitgelegd wat zo kenmerkend is voor deze aanpak en hoe u dit zelf kunt toepassen.
lean by kaizen verbetermanagement en lean by kaizen procesverbetering vormen samen de basis voor het succesvol verbeteren van uw organisatie. aansluitend op deze workshop is het mogelijk om onder leiding van onze ervaren expert door middel van workshops en small group activities het geleerde direct in praktijk te brengen. de inhoud van deze workshops wordt altijd in overleg met u vastgesteld.
BV&T traint voornamelijk in-company voor 1 persoon (individueel) tot 8 personen (per groep). Wanneer u de cursus wilt opstarten, maak gerust een afspraak: 088-7744333.
Met vriendelijke groet,
Ingrid Boerman
Accountmanager
Met vriendelijke groet,
Ingrid Boerman
Accountmanager Verbaal En Non Verbaal Gedrag